شماره ۱۵۸۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي
صفحه را ببند
تریبون

قرار شد  پدر به پسر کاری نداشته باشد!
محسن‌ هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا به حادثه دانشگاه آزاد واکنش نشان ندادید، چراکه می‌گویند این ساختمان در زمان پدر شما ساخته شده، به شوخی گفت: «قرار شد پدر به پسر کاری نداشته باشد!» او همچنین در واکنش به تجمع پیمانکاران در مقابل ساختمان شورای شهر تاکید کرد: «دقت داشته باشید که این افراد منظورشان شورا نیست، چراکه شهردار تهران نیز در این ساختمان مستقر است و مخاطب آنها شهردار است.» او همچنین گفت:   «پیمانکارانی که طلب کمتری دارند، اما تعدادشان بیشتر است، در اولویت پرداخت قرار می‌گیرند و شهرداری با پیمانکارانی که طلب بیشتری دارند، مذاکره می‌کند. حناچی قول داده است که این مسائل را بررسی کند.»

ما به FATF می‌پیوندیم
محمد رضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:   «اگر یکی دو مرحله را جلو برویم، گروه دیپلماتیک ما می‌تواند رایزنی کند. اف‌ای‌تی‌اف کشور‌ها را به سه گروه همکار، تعامل با ریسک بالا و مستحق عمل متقابل تقسیم می‌کند. الان ما در گروه دوم هستیم و آنها می‌گویند اگر این لوایح به موقع تصویب نشود، در گروه سوم قرار می‌گیریم. اما با توجه به مسیری که طی می‌شود، این اتفاق نمی‌افتد. اما باید طرف ما طوری باشد که منافع ملی رعایت شود؛ بنابراین نباید مهلت اف‌ای‌تی‌اف را این‌طور تعریف کرد که به پایان می‌رسد. ما به اف‌ای‌تی‌‌اف می‌پیوندیم با لحاظ تحفظاتی.»

تشدید مجازات اسیدپاشی
سیده ‌فاطمه حسینی نماینده تهران در مجلس و طراح طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه  کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس برای بررسی جزییات طرح گفت: «در موضوع تشدید مجازات اسیدپاشی، علاوه بر قصاص نفس یا عضو، با توجه به میزان دیه اعضای بدن، حبس‌های تعزیری درجه یک تا چهار پیش‌بینی شده است.» او در ادامه با اشاره به مواد مربوط به حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از اسیدپاشی در این طرح، به پیش‌بینی راهکارهایی در زمینه تامین هزینه‌های درمان بزه‌دیده و همچنین خسارات روانی و اجتماعی وارد بر وی اشاره کرد و توضیح داد: «همچنین پرداخت دیه از بیت‌المال در صورت عدم‌دسترسی یا شناسایی مرتکب نیز در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.»


تعداد بازدید :  234