شماره ۱۵۸۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
عددخبر

11.7 درصد نرخ بیکاری در پاییز امسال

تازه‌ترین نتایج طرح آمارگیری نیروی کار نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در پاییز امسال با ۰.۶‌درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۰.۵‌درصد و نرخ بیکاری به ۱۱.۷‌درصد رسید. براساس گزارش مرکز آمار ایران، از نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار در پاییز ‌سال ۱۳۹۷، بررسی نرخ بیکاری افراد ١٠ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ۱۱.۷‌درصد از جمعیت فعال کشور (شاغل و بیکار) بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور افزایش ۰.۶‌درصدی این شاخص، نسبت به فصل مشابه ‌سال گذشته را نشان می‌دهد و جمعیت بیکار کشور با ۵۶‌هزار و ۳۷۴ نفر افزایش به سه‌میلیون و ۱۵۹‌هزار نفر رسیده است. درحالی که نرخ مشارکت مردان در پاییز‌ سال گذشته ۶۴‌درصد و نرخ مشارکت زنان ۱۵.۶‌درصد بوده، این نرخ در پاییز امسال به ۶۴.۴‌درصد در مردان و به ۱۶.۴‌درصد در زنان افزایش یافته و از رشد مشارکت زنان و مردان حکایت دارد.

700 میلیون متر مکعب مصرف روزانه گاز در زمستان

میزان مصرف گاز با کاهش دمای هوا در نقاط مختلف کشور افزایش یافته، به‌گونه‌ای که میزان مصرف از مرز روزانه 700‌میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی گذشته است. به گزارش شرکت ملی گاز، مصرف گاز در بخش خانگی 480‌میلیون مترمکعب، نیروگاه‌ها 106‌میلیون مترمکعب و صنایع عمده 110‌میلیون مترمکعب در روز بوده و روند تأمین گاز به صورت مطلوب در همه نقاط کشور در جریان است.

1.2 میلیون  مسکن متعلق به بیشتر از دو خانوار است

اگرچه کل واحدهای مسکونی درکشور حدود ۲۵.۴‌میلیون واحد است اما با توجه به تعداد کل خانوارها حدود ۱.۴‌میلیون واحد مسکونی در کشور اضافه بر نیاز مسکن وجود دارد که به دلیل درست عمل‌نکردن مکانیزم بازار بوده است. درمجموع بررسی عملکرد شاخص‌های کلیدی بخش مسکن در برنامه ششم توسعه نشان می‌دهد که براساس سرشماری‌ سال ۱۳۹۵ تعداد خانوارها درکشور حدود ۲۴‌میلیون و تعداد واحدهای درحال استفاده معادل ۲۲.۸‌میلیون است، به عبارت دیگر، نیاز مسکن ناشی از تراکم بیش از یک خانوار در واحد مسکونی حدود ۱.۲‌میلیون واحد است، از طرفی حدود ۲.۶‌میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که به دلیل منطبق‌نبودن با تقاضای واقعی در بازار بلااستفاده مانده است.


تعداد بازدید :  403