شماره ۱۵۸۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
تریبون

پیگیری حقوق آسیب‌دیدگان حادثه اتوبوس
حجت ‌الاسلام محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور گفت:   «دستگاه قضا این آمادگی را دارد که حقوق آسیب ‌دیدگان حادثه اتوبوس دانشجویان را پیگیری کند. اگر کسی هم قصوری داشته باشد، برابر موازین با او برخورد می‌شود.» او در ادامه عنوان کرد:«مسئولان دانشگاه و کسانی که باید، از این حادثه درس بگیرند. ‌از دست دادن جوانان تلخ است.» او تأکید کرد: «مصدومان این حادثه حقوقی دارند که از لحاظ قانونی باید مورد توجه قرار گیرد.»

۱۸۷۹ گردشگر آمریکایی به ایران سفرکرده‌اند
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، ادعای سفر سالانه ۴۰۰‌هزار گردشگر آمریکایی به ایران را نادرست عنوان کرد. ماجرا از این قرار بود که ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صبح دیروز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آمار منتشرشده درباره افزایش گردشگران خارجی در ایران گفته بود که سالانه بالای ۴۰۰‌هزار نفر گردشگر آمریکایی به ایران می‌آیند. اما سخنگوی وزارت امور خارجه در این‌باره گفت: «در ۹ ماهه ‌سال جاری یک‌هزار و ۸۷۹ گردشگر آمریکایی به ایران سفر کرده‌اند.» به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی، از این تعداد ۵۳۶ نفر شامل انواع گردشگر، ۵۱۱ نفر برای زیارت و بقیه هم برای حضور در همایش‌ها و نشست‌های علمی به ایران سفر کرده‌اند.»

از فضای مجازی می‌ترسم
صادق زیبا کلام، تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه، در سومین نشست از سلسله‌ نشست‌های «نقد و اندیشه؛ فضای مجازی، سواد رسانه‌ای و ارتباطات اجتماعی از منظر صاحب‌نظران» با موضوع «چهره‌های مشهور و تأثیر آنها بر افکار عمومی» گفت: «تاریخ بشر سه انقلاب مهم را پشت سر گذاشته است. انقلاب نخست، انقلاب کشاورزی بود که بشر یاد گرفت می‌تواند کار طبیعت را خودش انجام دهد. انقلاب دوم صنعتی بود که بشر متوجه شد نیروی بخار می‌تواند کار بازو را حتی بسیار هم قدرتمندتر انجام دهد و انقلاب سوم هم که الان در آن هستیم انقلاب ارتباطات است که فضای مجازی بخش‌هایی از این انقلاب را تشکیل می‌دهد.» این فعال سیاسی با اعتقاد به این‌که انقلاب ارتباطات برخی کشورها را بشدت و برخی را کمتر تکان داده است، گفت: «معتقدم که فضای مجازی تاثیرات زیادی را در کشور ما داشته است که حتی می‌توان گفت در تاثیرگذاری، چیزی از انقلاب مشروطه کمتر نداشته است. باور کنید که گاهی ابعاد فضای مجازی من را می‌ترساند.»

 


تعداد بازدید :  427