شماره ۱۵۸۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه هیأت دولت مطرح کرد:
خودمان را برای جشن بزرگ 40سالگی انقلاب آماده کنیم
مظهر جشن 40 سالگی راستگویی است، آن نیست که چراغانی کنیم و پرچم نشان دهیم، مظهر آن جشن کمک به همدیگر است، مظهر آن جشن وفای به عهد، ایستادگی، وحدت و اتحاد است. 40سالگی را باید این‌گونه جشن بگیریم، متحد شویم و درکنار هم قرار بگیریم و ان‌شاء‌الله دشمن را مأیوس کنیم

ایسنا | دکتر حسن روحانی،‌ رئیس‌جمهوری کشورمان روز گذشته در جلسه هیأت دولت عنوان کرد: «درجلسات این هفته هیأت دولت، وزرا و مسئولان گزارش‌های خوبی از اقدامات خود ارایه کردند که لازم می‌دانم ملت عزیز ایران از آن باخبر باشند.» او در ادامه تأکید کرد: «در 9ماهه گذشته تراز تجاری ناشی از صادرات غیرنفتی با رقم حدود 750‌میلیون دلار، دارای تراز مثبت بوده که این رقم نشان‌دهنده تلاش‌های موفقیت‌آمیز فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی است.» مهمترین بخش‌های صحبت‌های دکتر روحانی را در ادامه می‌خوانید.
قیمت‌ها درحال کنترل است
  التهاب قیمت‌ها درحال کنترل است. آمار بانک مرکزی همچنین به شاخص قیمت‌های تولیدی در سطح عمده‌فروشی مربوط می‌شود و براین اساس در ماه آذر نسبت به ماه آبان 4.5‌درصد کاهش داریم و این خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای است. آمار تورم در تولید، همیشه پیشخوان اعلام اقتصاد ماه‌های آینده است و این نشان می‌دهد مسیری که دولت و ستاد اقتصادی دولت انتخاب کرده، مسیری درست و امیدوارکننده است و ان‌شاءالله این مسیر ادامه می‌یابد.
مسائل اداری و استخدامی
 به عهده شخص رئیس‌جمهوری است
  از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم که به دو اصل 52 و  126 قانون اساسی توجه کنند. اصل 52 اگر با اصل 126 دیده نشود، ممکن است مسیر غیردقیق انتخاب کنیم، طبق اصل 126 قانون اساسی، مسئولیت برنامه و بودجه کشور، مسائل اداری و استخدامی، مستقیما در اختیار رئیس‌جمهوری و با مسئولیت رئیس‌جمهوری  است و این نه صرفا برای دستگاه‌های اجرایی بلکه تمام بودجه کشور برای همه بخش‌هاست. رئیس‌جمهوری در این حوزه‌ها یا شخصا تصمیم می‌گیرد یا نماینده‌ای را انتخاب می‌کند و ما باید توجه کنیم قدرت‌ها و حدودی که در قانون اساسی تبیین شده، مخلوط نشود.
سفر مخفی ترامپ
  آمریکایی‌ها از ‌سال 2003 میلادی مدعی هستند که عراق و افغانستان را نجات داده‌اند اما اگر این ادعا درست است، چرا شما سفر رسمی علنی به عراق انجام نمی‌دهید تا در خیابان‌های بغداد و بصره ببینید عراقی‌ها چگونه از شما استقبال می‌کنند؟! این‌که مخفیانه و در شب تاریک وارد یک پایگاه کوچک نظامی می‌شوید و با چند نظامی عکس می‌گیرید و صحبت کوتاهی کرده و یکی دوساعت بعد نیز از عراق خارج می‌شوید، این به معنای شکست شماست.
خانم بلوچ اهل تسنن به‌عنوان سفیر
  اقدام اخیر وزارت خارجه در این‌که یک خانم بلوچ و از اهل تسنن را به‌عنوان سفیر انتخاب کرده، یک علامت بسیار خوبی برای همبستگی ملی است. شاید برای نخستین‌بار در تاریخ ایران است که یک خانمی از اهل سنت مسئولیت سفارت یک کشورمان را به عهده می‌گیرد و این بدان معناست که در کشور ما کُرد، بلوچ، ترکمن، عرب و آذری‌ها، همه در کنار هم هستیم.
صرفه‌جویی در آب
  اگر کل کشاورزی مدرنیزه و سامانه‌های نوین آبیاری حاکم شود، تحول زیادی ایجاد می‌کند؛ لذا گام اول برای سرمایه‌گذاری در کشاورزی، سرمایه‌گذاری در آب است. باید کشت گلخانه‌ای و سامانه‌های نوین آبیاری را تقویت کرد و درکنار آن اگر آب دیگری هم نیاز باشد، باید به این استان‌ها انتقال یابد. تا زمانی که دریای عمان، خلیج‌فارس و دریای خزر است، هیچ‌وقت مشکل آب پیدا نمی‌کنیم. باید کار و تلاش کنیم این آب را شیرین کرده و  سراسر ایران را از آن
 بهره‌مند سازیم.
جشن بزرگ 40سالگی انقلاب
  در آستانه بهمن‌ماه همه باید خودمان را برای یک جشن بزرگ 40سالگی انقلاب آماده کنیم. مظهر آن جشن راستگویی است، آن نیست که چراغانی کنیم و پرچم نشان دهیم، مظهر آن جشن، کمک به همدیگر است، مظهر آن جشن وفای به عهد، ایستادگی، وحدت و اتحاد است. 40سالگی را باید این‌گونه جشن بگیریم، متحد شویم و درکنار هم قرار بگیریم و ان‌شاء‌الله دشمن را مأیوس کنیم.

 

دیدگاه‌های دیگران

ی
ی |
مخالف 0 - 0 موافق
آقای روحانی بهتر نیست هزینه جشن 40 سالگی صرف کارهای مفید بشه مثل درمان دختران سوخته شین آباد وووو

تعداد بازدید :  588