شماره ۱۵۸۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
سعیدرضا عاملی با عضویت در شورایعالی توسط رهبر معظم انقلاب، جانشین مخبر دزفولی شد
روحانیِ دانشمند دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی سه شنبه 11 دی‌ماه برگزار شد و دکتر «سعید رضا عاملی» از اساتید دانشمند، مطرح و بین المللی دانشگاه تهران به عنوان گزینه پیشنهادی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با کسب رای اعضا به عنوان دبیر شورا انتخاب شد.
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم مقام معظم رهبری انتخاب می شوند و نهایی شدن دبیری حجت الاسلام عاملی در صورت عضویت در شورا و با حکم رئیس جمهور محقق می شد. بنابراین روز گذشته با صدورحکم عضویت وی در شورا توسط رهبر معظم انقلاب  دکتر سعیدرضا عاملی عملا جایگزین مخبر دزفولی شد.  
عاملی همراه با تحصیلات حوزوی کارشناسی خود را در سال 1371 در رشته علوم اجتماعی، گرایش پژوهشگری در دانشگاه تهران به پایان رساند. کارشناسی‌ارشد را از دانشگاه دوبلین (UCD) در ایرلند در رشته جامعه‌شناسی ارتباطات و دکتری خود را در حوزه «جهانی‌شدن» در دانشگاه رویال هالووی لندن در سال 2001 به اتمام رساند.
وی موسس و عضو هیئت امنای کالج اسلامی مطالعات پیشرفته لندن، موسس و رئیس موسسه مطالعات اسلامی لندن، موسس و عضو هیئت امنای موسسه اسلامی حقوق بشر در لندن، عضو کمیته بین‌المللی مطالعات جهانی در لندن، استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، موسس و رئیس سابق موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا در دانشگاه تهران، استاد وابسته گروه مطالعات آمریکای دانشگاه تهران و موسس دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران است.
عاملی در حال حاضر ریاست دانشکده مطالعات جهان را بر عهده دارد و عضو حقیقی و منصوب مقام معظم رهبری در شورای‌عالی فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران است. وی صاحب تالیفات گسترده در عرصه داخل و خارج از ایران است و از جمله اساتید مطرح، شناخته شده و صاحب نظریه ایرانی در فضای بین المللی محسوب می شود.
انتخاب وی می تواند فصل جدیدی را در یکی از قدیمی ترین و مهمترین شوراهای انقلاب اسلامی رقم بزند.پیش از وی محمدرضا مخبر دزفولی از سال 1384 تاکنون مسئولیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را عهده‌دار بود. محمدرضا هاشمی گلپایگانی، سید مصطفی میرسلیم و محمدعلی کی‌نژاد پیش از این دبیری این شورا را بر عهده داشتند.


تعداد بازدید :  338