شماره ۱۵۸۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
حمله همه‌جانبه به کی‌روش
بیان دو جمله واکنش‌های تند مجازی به سرمربی تیم‌ملی را در پی داشت جالب این‌که یک فعال رسانه‌ای به «شهروند» می‌گوید بلاژویچ هم در یک مصاحبه از لفظ«کروکودیل» استفاده کرده بود

شهروند| فقط در فاصله 5روز مانده تا اولین بازی تیم‌ملی در جام‌ملت‌های آسیا و درحالی‌ که اکثر مخالفان کی‌روش هم سکوت اختیار کرده‌اند، بار دیگر مرد پرتغالی با صحبت‌های عجیب و تند خود همه را شوکه کرد. صحبت‌هایی که واکنش‌های منفی زیادی را در فضای مجازی از سوی مردم به همراه داشته است.
7‌سال پیش از بحرین می‌ترسیدید!
کارلوس کی‌روش هنگام ترک قطر به مقصد امارات، خبرنگاران را فرا خواند تا در گوشه‌ای از فرودگاه دوحه صحبت‌های تندی را انجام دهد. سرمربی تیم‌ملی در بخشی از مصاحبه‌اش می‌گوید: «شاید برخی فراموش کرده‌اند وقتی من 7‌سال پیش پا به ایران گذاشتم، 70‌درصد مردم کشور وقتی یک بازی مقابل بحرین داشتیم، به لرزه و واهمه می‌افتادند. به خاطر ترسی که از رویارویی داشتند.» این اظهارنظر کی‌روش با توجه به این‌که نام مردم ایران را مطرح کرده بود، با واکنش‌های تندی از سوی مردم در فضای مجازی همراه بود.
کروکودیل، کلیدواژه‌ای در آستانه جام‌ملت‌ها
بخش دیگری از مصاحبه کی‌روش که دارای کلیدواژه‌ای مثل کروکودیل بوده و حسابی با این هشتگ هم در فضای مجازی داغ شده و واکنش‌های منفی برای او به همراه داشته، این‌طور بیان شده است: «باید رئیس فدراسیون از اتفاقاتی که در گذشته افتاده، درس گرفته باشد و بداند دوستان تیم‌ملی چه کسانی هستند. الان زمان آن نیست که کروکودیل‌ها بخواهند به تیم‌ملی نزدیک شوند و آقای تاج با توجه به اختیاراتی که دارد، نباید اجازه دهد این اتفاق بیفتد.» سرمربی پرتغالی خیلی اشاره نداشته که منظورش از این کورکودیل‌ها چه کسانی هستند اما به نظر می‌رسد او بار دیگر مخالفانش را در ایران نشانه گرفته است.
جو منفی 5 روز تا فینال آسیا!
کارلوس کی‌روش در مصاحبه‌های اخیر خود بارها تأکید کرده، نخستین فینال ایران در جام‌ملت‌های آسیا مقابل یمن برگزار می‌شود. او از اهمیت بازی نخست صحبت کرده و گفته، نباید یمن و ویتنام را دست‌کم گرفت. حالا این‌که چطور از ترس مردم ایران بابت رویارویی با بحرین حرف زده، در نوع خود جالب به نظر می‌رسد. درحالی‌ که به نظر می‌رسید جو مثبتی برای تیم‌ملی جهت موفقیت در جام‌ملت‌ها به وجود آمده؛ کی‌روش بار دیگر با صحبت‌هایش این جو را منفی کرد، چون مصاحبه او قطعا واکنش‌های زیادی از سوی مردم، رسانه‌ها و کارشناسان در پی خواهد داشت.

کروکودیل بی‌سابقه نیست
محمد نوری‌فر -  فعال رسانه‌ای | من از صحبت‌های کی‌روش اصلا این برداشت را ندارم که او منظورش مردم ایران بوده‌اند. از سویی نباید این را نادیده بگیریم که این حجم مخالفتی که با کی‌روش در آستانه جام‌ملت‌ها در رسانه‌ها وجود دارد، عجیب است. البته شخصا بارها از کی‌روش به خاطر رفتارها و درگیری‌هایی که داشته، انتقاد کردم و به هیچ‌وجه مدافع رفتارهای غلط او نیستم. مثلا معتقدم دعوای کی‌روش با برانکو بی‌مورد بوده و اصلا به نفع فوتبال نیست. با این حال، این از بی‌کفایتی مدیران فدراسیون است که تا به‌حال این اختلافات حل نشده، چون قبلا موارد زیاد این‌چنینی داشتیم که با پادرمیانی به آشتی و صلح ختم می‌شد. حرف من این است وقتی کی‌روش سرمربی ایران است، نباید دستاوردهای او را نادیده بگیریم. مخالفان کی‌روش می‌خواهند با بحث‌های جعلی مثل کمبود فوتبال مالکانه حتی گرفتن 4 امتیاز در گروه مرگ جام‌جهانی را هم زیر سوال ببرند. درباره لفظ کروکودیل هم بگویم که بلاژویچ در دوران سرمربیگری‌اش در تیم‌ملی هم علیه منتقدان مطبوعاتی خود چنین لفظی را به کار برده بود. در دوره مربیان دیگر تیم‌ملی مثل مایلی‌کهن، قلعه‌نوعی، برانکو و دایی همچنین فضایی بین مربیان تیم‌ملی و رسانه‌ها وجود داشت و این تنش در رسانه‌ها در فوتبال ما بی‌سابقه نیست. مشکل اینجاست که الان کی‌روش سخنگوی فوتبال ایران شده و اگر فدراسیون کمی درایت به خرج می‌داد، فرد دیگری می‌توانست وارد چنین دعواهایی شود و تیم‌ملی ضربه نمی‌خورد.


تعداد بازدید :  675