شماره ۱۵۸۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
نارضایتی بی‌سابقه فرانسوی‌ها از دولت مکرون
75‌درصد مردم ناراضی‌اند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد سه‌چهارم فرانسوی‌ها از عملکرد امانوئل مکرون در اداره کشورشان ناراضی هستند. این نظرسنجی که روز پنجشنبه سوم ژانویه منتشر شد نشان می‌دهد مردم فرانسه خواهان این هستند که دولت با اقداماتش درآمد مردم را افزایش دهد.
در دو ماه گذشته موجی از تظاهرات خیابانی جنبش «جلیقه زردها» در سراسر فرانسه آغاز شده و شدت گرفته و رئيس‌جمهوری فرانسه را مجبور کرده برخی از اقداماتش ازجمله افزایش مالیات سوخت عقب‌نشینی کند. همچنین مکرون متعهد شده اصلاحات دیگری را هم در کشور به انجام برساند و حداقل حقوق‌ها را افزایش دهد.
در این نظرسنجی که از سوی موسسه اودوکسا برای روزنامه فیگارو و تلویزیون دولتی فرانسه انجام شده است، تنها ۲۵درصد مردم این کشور از سیاست‌هایی که امانوئل مکرون در طی مدت زمامداری‌اش پیاده کرده، راضی هستند.
این نظرسنجی از بین ۱۰۰۴ نفر از مردم و در روزهای دوم و سوم ژانویه انجام شد. مقایسه نتایج این نظرسنجی با مورد مشابه در آوریل ۲۰۱۸ با میزان ۵۹‌درصدی نارضایتی مردم از عملکرد دولت مکرون نشان می‌دهد طی ۹ ماه، ۱۶‌درصد بر میزان ناراضیان افزوده شده است.
این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۵۴‌درصد فرانسوی‌ها معتقدند اصلی‌ترین اولویت دولت باید تدوین راهکاری برای افزایش قدرت خرید مردم باشد.
گفتنی است حدود 287‌هزار نفر از مردم فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» سازماندهی شده‌ و روز شنبه 17 نوامبر ‌سال گذشته در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع، صدها خیابان در سراسر این کشور را بستند. پلیس فرانسه در جریان تظاهرات جلیقه زردها از روش‌های متعددی مثل استفاده از تک‌تیرانداز، گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش برای سرکوب معترضان استفاده کرد که منجر به زخمی‌شدن آنها شده است.

 


تعداد بازدید :  287