شماره ۱۵۸۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
زنبیل

ادامه واردات گوشت و تخم‌مرغ تا ارزانی
شهروند| طی هفته‌های گذشته قیمت محصولات پروتیینی مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ در بازار رو به افزایش بود؛ به گونه‌ای که هر کیلوگرم گوشت قرمز بیش از ۷۰‌هزار تومان، هر کیلوگرم گوشت مرغ بیش از ۱۴‌هزار تومان و هر شانه تخم‌مرغ بیش از ۱۸‌هزار تومان قیمت می‌خورد. با این حال، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی درباره وضع بازار و واردات گوشت قرمز و تخم‌مرغ گفت: «واردات گوشت قرمز و تخم‌مرغ تا متعادل‌شدن بازار آنها و ارزان‌شدن‌شان ادامه دارد و در آینده شاهد ارزانی آنها خواهیم بود.» این مسئول گفته است: «طی هشت ماهه امسال بیش از ۱۰۶‌هزار تن گوشت قرمز به ارزش بالای ۵۳۲‌میلیون دلار از کشورهایی مانند استرالیا، برزیل، نیوزیلند و غیره به کشور وارد شده است و از این به بعد نیز واردات آنها ادامه خواهد داشت، تا قیمت این کالاها کاهش پیدا کند.»

پوشاک در صدر کالاهای قاچاق
تسنیم| عضو اتحادیه پوشاک کشور با بیان این‌که در چهار سال اخیر، پوشاک رتبه نخست بازار قاچاق کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: «برندینگ در صنعت پوشاک کشور سودآور نیست.» جعفری دراین‌باره گفته است: «صنعت پوشاک کشور ما سودآور نیست، زیرا قاچاق کالا راه نفس تولید و واردات قانونی را تنگ کرده است، به این علت می‌توان گفت صنعت و حوزه پوشاک جذابیت چندانی برای سرمایه‌گذاری ندارد. از سوی دیگر ایجاد برندینگ در صنعت پوشاک هزینه‌های مضاعف به همراه دارد. در چهار ‌سال اخیر، قاچاق پوشاک رتبه نخست بازار قاچاق کشور را به خود اختصاص داده است. قاچاق پوشاک توسط مافیایی حمایت و هدایت شده و این حمایت‌ها سبب می‌شود قاچاق پوشاک ارزانقیمت شود.»

اعلام قیمت مصوب میوه شب عید
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: «پرتقال تامسون شمال به قیمت هر کیلو ۳۱هزار ریال مصوب شد، اما به دلیل بازه قیمتی معنادار، اختیار تعیین قیمت سیب درختی به کمیته راهبردی استان‌های تولیدکننده عمده سیب درختی کشور واگذار شد.» حسین شیرزاد ادامه داد: «با برگزاری دومین جلسه کمیته راهبردی ملی در تاریخ 1/10/97 تعیین قیمت پرتقال تامسون شمال با مشخصات مندرج در دستورالعمل تدوین شده در سبدهای 8-6کیلوگرمی دو ردیفه به مبلغ هرکیلو 31هزار ریال مصوب شد. اما به دلیل بازه قیمتی معنادار، اختیار تعیین قیمت سیب درختی به کمیته راهبردی استان‌های تولیدکننده عمده سیب درختی کشور واگذار شد.»


تعداد بازدید :  255