شماره ۱۵۸۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
سلطان بو!

شهرام شهیدی طنزنویس
[email protected]

‍ این روزها سلاطین یا دستگیر می‎شوند یا از کشور فرار می‎کنند. بعد از اعدام سلاطین سکه و قیر و دستگیری سلطان کاغذ، باقی سلاطین به تته‌پته افتاده‌اند و ترس بر وجودشان مستولی شده است. ( مستولی را خوب آمدم، نه؟) برای همین روز چهارشنبه گذشته مردم در برخی مناطق تهران بوی بسیار بدی را استشمام کردند؛ بویی که نه منشأ آن مشخص شد، نه علتش، نه چرا آمدن و به کجا رفتنش. برخی مقامات مسئول از مردم خواستند هر چیز مشکوکی دیدند، گزارش کنند. ما هم دیدیم بهتر است برای دریافت اطلاعات مردمی یک خط ارتباطی بگذاریم.
خط ویژه «بو پرس» در شهرونگ:  
یک فعال مدنی: همان‌طور که حدس می‎زدیم همه چیز در این شهر بودار شده؛ از انتخاب‌های شورای شهر و پست‎های شهرداری بگیر تا همین بوی عجیب و مشکوک.
سعدی سابقا شیرازی: بوی بغلت می‎رود از پارس به کیش/ همسایه به جان آمد و بیگانه و خویش! / و استاد تو را از بغل گنده خویش/ بوی تو چو مشک و زعفران باشد پیش
یک ریچ کیدز بچه تهرونی: آنها که می‎گفتند همه امکانات مال شمال شهری‎هاست، حالا کجا هستند؟ کار تا به بوی بد و این حرف‎ها کشید، زدند گاراژ؟
یک بیننده پر و پا قرص تلویزیون: برای پیداکردن منشأ بوی بد بهتر است از کارشناسان متخصص استفاده بشود. من پیشنهاد می‎دهم آن کارشناس عزیز و شایسته‎ای که اعلام کرد دو گیگ اینترنت رایگان باعث باردارشدن آن دختربچه شده است را بیاورید. ایشان یک ذره به دل زمین گوش بدهد، می‎فهمد کدام اپلیکیشن با چه حجم مصرف اینترنت باعث شده شکم زمین کار بیفتد و معده‎اش فعال شود و جگر گندیده زمین... الو؟ آهان قطع نشده هنوز؟ من قول می‎دهم به همه ثابت می‎شود که این بو در مناطقی به مشام رسیده که وای‎فای بیشتری در آن روز روشن و فعال بوده. اگر اخوان ثالث زنده بود به جای سفر می‎سرود: لعنت به «اینترنت رایگان» که هرچه کرد او کرد.
یک مقام سابق وزارت ارشاد: این را چی میگی؟ این بو ناشی از تعدد و کثرت گروه‎های موسیقی زیرزمینی است. الان کار فراتر هم رفته. به هر کس می‎گویی موهایت را کجا این مدلی کوتاه کردی؟ می‎گوید رفتم آرایشگاه زیرزمینی. می‎پرسیم این کتاب را از کجا خریدی؟ جواب می‎دهد از انتشارات زیرزمینی. فیلم؟ زیرزمینی. جلسه داستان‎خوانی؟ زیرزمینی. خب، بابا این زمین دلش گرفت. ترکید بیچاره. همه‌چیز زیرزمینی. مگر ما سیب‌زمینی هستیم؟
راننده تاکسی خط هفت تیر، سیدخندان: آقا کار خودشون بود. من خودم یک رفیق فابریک دارم. اون خودش به من گفت رسول چه نشستی که این بو کار
خودشون  بود.
کارشناس بارداری با اینترنت رایگان: من با این راننده تاکسی عزیز کاملا موافقم. ببینید! وقتی صحنه‎های فیلم جکی‎چان را رو می‎کنند که موضوع سقوط اتوبوس دانشجوها و توییت‎های عجیب برخی‌ها فراموش شود، خب بوی بد زمین را هم خودشان علم می‎کنند که جلوی گسترش شهرت مرا بگیرند، اما این ترفندها جواب نمی‎دهد. من هم مثل برخی‌ها آن‌قدر شایستگی دارم که اگر صد‌سال هم جکی‎چان پخش بشود باز ما شاهکار
جدیدی رو می‎کنیم.


تعداد بازدید :  325