شماره ۱۵۸۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
چالش انجام کارهای روزانه با چشمان بسته
«آشیانه پرنده» جان مردم را تهدید می‌کند

«آشیانه پرنده» ساخته سوزان بیر با بازی ساندرا بولاک که داستان آخرالزمانی مادر و دو فرزندی را روایت می‌کند که باید چشم‌بند بزنند تا نیرویی آنها را مسخ نکند و باعث کشتن خودشان نشوند، پربازدیدترین فیلم نتفلیکس لقب گرفته است. اما «آَشیانه پرنده» می‌تواند الهام‌بخش نیز باشد. مدیران نتفلیکس نگران این نکته هستند، بنابراین نتفلیکس بیانیه‌ای صادر کرده و هشدار داده است که تماشاگران با اجرای چالش آشیانه پرنده به خودشان صدمه نزنند. در این چالش  از مردم خواسته شده مانند شخصیت‌های اصلی چشم‌بند بزنند و کارهایی برای خود و دوستانشان انجام دهند و ویدیوی آن را منتشر کنند. نتفلیکس در این بیانیه اعلام کرد که «نمی‌دانیم چالش آشیانه پرنده از کجا آغاز شده. ما عشق شما به فیلم را درک می‌کنیم. اما پسران و دختران برای‌ سال جدید آرزو دارند. نمی‌خواهیم کار به بیمارستان بکشد.»
«آشیانه پرنده» نام یکی از جدیدترین محصولات غول رسانه‌ای آنلاین دنیا یعنی نتفلیکس است که چندی پیش نامش با ثبت یک رکورد، تیتر خبرگزاری‌ها شد و آن خبر نتفلیکس مبنی بر این بود که این فیلم با ۴۵‌میلیون بازدید، رکورد بالاترین تعداد بیننده در ۷ روز اول اکران یک محصول در تاریخ این کمپانی را از آن خود کرده است. «آشیانه پرنده» درامی ترسناک و پسارستاخیزی است که از کتابی به همین نام به قلم جاش مالرمن اقتباس شده است. فیلم درباره نیرو و موجودات عجیبی است که در سرتاسر جهان پخش شده و هر کس به آنها نگاه کند با خودکشی خود را از بین می‌برد. در این بین مادری با بازی ساندرا بولاک با بستن چشمان خود و فرزندانش در تلاش است تا با عبور از جنگل جان خود را نجات دهند.
حال تحت‌ تأثیر این فیلم، هشتگی با نام #BirdBoxChallenge در شبکه‌های اجتماعی راه افتاده است که در آن مردم به تقلید از داستان «آشیانه پرنده» تلاش می‌کنند با چشمانی بسته دست به انجام کارهای روزمره‌ای بزنند که می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. این چالش توجه نتفلیکس را برانگیخته و این کمپانی با نوشتن توییتی نسبت به عواقب این کار هشدار داده است.
بنا بر آمار توییتر، در ۳۰ روز گذشته بیش از ۸‌میلیون توییت درباره «آشیانه پرنده» در این شبکه اجتماعی پست شده است.


تعداد بازدید :  203