شماره ۱۵۸۹ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۶ دي
صفحه را ببند
تولد داریم چه تولدی

وحید میرزایی طنزنویس

یکی از مهمترین ویژگی‌های صداوسیما این است که هرگز به تکرار و روزمرگی دچار نمی‌شود، طوری‌که هر روز یک برنامه جدید رو می‌‌کند و اجازه نمی‌دهد مخاطبان به تکرار بیفتند. این‌که صداوسیما چه هدفی را از این نوع سیاست دنبال می‌کند، بر همگان پوشیده است. اما به گفته کارشناسان شهرونگ صداوسیما قصد دارد ببیند تا کجا می‌تواند جلو برود و مردم تا کجا می‌توانند تحمل کنند و صفحه تلویزیون را خرد نکنند. یعنی قشنگ معلوم است مسئولان صداوسیما اعصاب و روان مردم را نشانه گرفته‌اند. در آخرین مورد در برنامه کودک و نوجوان بخشی اضافه شده است که به تبریک تولد برخی از شخصیت‌های مهم کشور با لحن کودکانه می‌پردازد. یعنی تصور کنید کودک پنج‌ساله نشسته است جلوی تلویزیون، پفک و بستنی وانیلی می‌خورد و منتظر دیدن کارتون است که ناگهان تولد حبیب‌الله عسگراولادی را به وی تبریک می‌گویند. متاسفانه گزارش‌های زیادی مبنی‌بر شوکه‌شدن کودکان هنگام دیدن این تبریک به دست ما رسیده که درنهایت در 18 مورد منجر به ضرب و جرح مادران توسط کودکان شده است. اما به‌هرحال نمی‌شود که شخصیت‌های مهم از یادها فراموش شوند و بایستی از همان عنفوان کودکی فرزندان سالروز تولد این شخصیت‌ها را بدانند تا در آینده افراد متخصص و متعهد بار بیایند. ما نیز ضمن حمایت از این حرکت صداوسیما در ادامه سالروز تولد تعدادی از عناصر تاثیرگذار کشور را تبریک می‌گوییم:  
  سلام بچه‌ها. بازم براتون یه عالمه جشن تولد داریم. امروز تولد یه آدم خوب و مهربونه. کسی که کلی برنامه و شبکه برامون درست کرده. آره، امروز تولد یه عموی مهربونه. عمو عزت ضرغامی. کسی که با قیچی‌هاش نمی‌ذاشت بچه‌های توی خونه کارای بد بد آدم بدها رو تماشا کنند. عمو عزت همیشه عاشق بچه‌ها بود و اجازه نمی‌داد بچه‌ها بفهمند عموی سوباسا چه نسبتی با مادر سوباسا داره. چون که خب واضح بود که عموی سوباسا طبیعتا می‌شه برادر شوهره مادر سوباسا. پس دیگه نیازی به توضیح نبود. بچه‌ها امروز تولد عزت‌الله ضرغامی همون عمو عزت خودمونه. عمو عزت با ساخت بخش خبری 20:30 باعث شد بابا و مامانامون همیشه حرف‌های راست بشنوند و کسی بهشون دروغ نگه. عمو عزت تولدت مبارک. بچه‌های تو خونه دوسِت دارند.
  سلام گل‌های توی خونه. بازم براتون تولد داریم. امروز تولد یه آدمه که پشتکارش خیلی خوبه. کسی که به همه درس پشتکار و تلاش میده. تولد یه آدم خوب و زرنگ که هیچ‌وقت با آدم‌های بد دوست نمی‌شه. بچه‌ها امروز تولد آقا محسن رضایی میرقائده که همیشه تو انتخابات شرکت می‌کنه که بابا و مامانامون بهش رأی ندن. آقا محسن خیلی بچه‌ها رو دوست داره و اگه ولش کنیم تمام بچه‌هارو می‌خواد تو مهدکودک‌های فدرالی اداره کنه. به همین خاطر همه بچه‌ها دوسش دارند. آقا محسن دوست‌داشتنی تولدت مبارک.

دیدگاه‌های دیگران

ش
شهروند |
مخالف 0 - 0 موافق
واقعا این سیمای ما جوک تمام عیاره البته از نوع اعصاب خردکنش. کاش یه ذره از اون پولایی که هزینه این خزعبلات میشه رو میدادن به ما دردی رو دوا میکردیم.

تعداد بازدید :  340