شماره ۱۵۸۹ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۶ دي
صفحه را ببند
دیدار وزیر اقتصاد با مراجع عظام تقلید

وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولین سفر استانی رسمی خود روز پنجشنبه وارد قم شد و در بدو ورود به دیدار مراجع عظام تقلید رفت و به تشریح وضع کشور و مشکلات موجود و برنامه های اقتصادی دولت پرداخت.
* به رغم وجود تحریم ها، تراز تجاری کشور در ۹ ماهه امسال مثبت بوده است به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در دیدار با آیت الله سبحانی اظهار داشت: به رغم تحریم های دشمنان و انواع محدودیت ها، تراز تجاری ۹ ماهه کشور، مثبت بوده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در این دیدار با بیان اینکه دولت هفته ای دو جلسه اختصاصی با حضور رئیس جمهوری برای مدیریت بازار ارز، تورم و نقدینگی و تامین اعتبار واحدهای تولیدی برگزار می کند، اظهار داشت: با این تفاسیر فکر می‌کنیم بتوانیم روند بازارهای مذکور را به گونه ای مدیریت کنیم که از دغدغه های بحق مردم و مراجع عظام کاسته شود.
وی همچنین با اشاره به کاهش نرخ بیکاری از ۱۲.۶ درصد در سه ماهه دوم امسال به ۱۲.۲ درصد در سه ماهه سوم، این امر را یکی از نشانه های امیدوار کننده بهبود شرایط اقتصادی در نتیجه پیگیری های مداوم دولت عنوان کرد. وزیر اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر تیم اقتصادی دولت کاملا یکدست بوده و هماهنگی‌های کاملی بین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وجود دارد، گفت: این امر می تواند به امیدواری ها برای رفع مشکلات ناشی از تحریم ها بیفزاید.
دکتر دژپسند با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا اظهار کرد: دشمن برای ضربه به میهن اسلامی ایران فشار اقتصادی وارد می کند و تحریم های شدیدی علیه ما اعمال می کند.
وی با اشاره به افزایش فشارهای اقتصادی دشمن در راستای جلوگیری از حرکت نظام اسلامی عنوان کرد: تراز تجاری کالاهای اساسی در حوزه اقتصاد اهمیت بسیاری دارد که در این مورد نیز دستاوردهای قابل توجهی داشته‌ایم.

 


تعداد بازدید :  229