شماره ۱۵۹۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي
صفحه را ببند
کمینی 8 ساعته برای بازداشت متخلفان

علی قاسمی، فرمانده پناهگاه حیات وحش سلکه شهرستان صومعه‌سرا  است. این حافظ محیط‌ زیست از همان دقایق نخست ماموریت با 2 همکار دیگرش در منطقه حضور داشته و قصد داشتند که شکارچیان غیر مجاز را دستگیر کنند که متخلفان او را  گروگان گرفتند و مورد ضرب‌وشتم قرار دادند. علی قاسمی هم جزییات این گروگانگیری را فاش کرد؛ در ادامه گفت‌وگو با این محیط‌بان را می‌خوانید.
  گروگانگیری چطور صورت گرفت؟
8 ساعتی بود که منتظر  شکارچیان  بودیم؛ درواقع در منطقه کمین کرده بودیم تا متخلفان را دستگیر کنیم. ساعت 12 ظهر بود که با 2 قایق به سمت ما آمدند؛ قایق‌هایی که پر از لاشه پرندگان محافظت‌شده بوده و اسلحه هم داشتند. وقتی ما را دیدند یکی از شکارچیان اسلحه‌اش را به سمت متخلف دیگر پرتاب کرد که اسلحه‌اش داخل آب افتاد، یکی از همکارانمان به سمت تالاب رفت و به سختی توانست اسلحه را بردارد. چند تا هم از لاشه پرندگان برداشت تا مدرک داشته باشیم؛ از او خواستیم پیاده برود و کمک بیاورد. البته مسیر باتلاقی بود و حدود 300 متری بود  تا او به منطقه امن برسد. می‌خواستیم شکارچیان را بگیریم که ناگهان تعدادشان زیاد شد. متخلفان از اقوامشان خواسته بودند که به کمکشان بیایند. تصور می‌کنم 3 نفر بودند؛ پسر و برادر و خواهرزاده متهمان بودند که مجهز به لوله آهنی و داس بودند. با داس و لوله به ما حمله کردند من را گرفتند و 2 ساعت در منطقه نگه داشتند، اجازه نمی‌دادند که حرکت کنم، تهدیدم می‌کردند و گاهی هم ضربه‌ای به من می‌زدند. از یک لحظه غفلت شکارچیان استفاده کردم و با رئیس  محیط ‌زیست صومعه‌سرا صحبت کردم. اطلاع دادم که شکارچیان من را گروگان گرفتند و به  همکارانم آسیب رساندند؛ متهمان من را هم خلع سلاح کرده بودند.
  چطور توانستید از دست متهمان فرار کنید؟
با ترفندی توانستم خودم را داخل آب بیندازم؛ البته قبلش اسلحه‌ام را در یک درگیری گرفته بودم، 500 متر داخل آب شنا کردم و خودم را نجات دادم. وقتی بیرون آمدم، متوجه شدم که شکارچیان 2 تن از همکارانم را بشدت مجروح کردند.


تعداد بازدید :  332