شماره ۱۵۹۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي
صفحه را ببند
بخش دیگری از گنجینه اسکوبار هویدا شد
600‌میلیون دلار ناقابل کشف یک کشاورز فقیر کلمبیایی‏

یک کشاورز کلمبیایی همین‌طور که مشغول بیل‌زدن زمین کشاورزی‌اش بود، ناگهان با یک بشکه پر از پول روبه‌رو شد. این بشکه آبی‌رنگ حاوی 600‌میلیون دلار پول نقد بود که گفته می‌شود جزو دارایی‌های بزرگترین قاچاقچی موادمخدر کلمبیا، پابلو اسکوبار بوده است.
پابلو اسکوبار بزرگترین قاچاقچی موادمخدر جهان بود. او از محل فروش کوکایین میلیون‌ها دلار پول به جیب زد و برای نگهداری این پول‌ها عادت داشت که پول نقد را درون بشکه‌های این‌چنینی در جای‌جای کلمبیا دفن کند.
کشاورز فقیر کلمبیایی که 65ساله است و خوزه مارینا کارتولوس نام دارد، از سوی دولت کلمبیا برای حفاری در زمین کشاورزی‌اش مجوز دریافت کرد، اما از آنجایی که پولی برای پرداخت به ماشین‌آلات کشاورزی حفار نداشت، خودش یک بیل به دست گرفت و مشغول حفاری شد، اما نوک بیل به جسمی سخت برخورد کرد و او متوجه شد یک بشکه آبی‌رنگ در زمین دفن شده است. وقتی که بشکه را بیرون کشید، با کمال تعجب دید که بشکه پر از پول است.
کارتولوس که خیلی فقیر است و تقریبا به جز آن زمین، دارایی‌ دیگری ندارد، از این کشف خود بسیار شوکه شد.
البته کارتولوس نمی‌تواند از این پول استفاده کند و دولت اعلام کرده از پول برای مخارج خدمات اجتماعی- اقتصادی عام‌المنفعه استفاده خواهد کرد، البته اگر دولت کلمبیا حقیقتا چنین کاری بکند!
دولت کلمبیا همچنین اعلام کرده احتمالا بشکه‌های مشابه دیگری نیز در زمین‌های کشاورزی کلمبیا وجود دارد. دولت کلمبیا از همه کشاورزان خواسته زمین‌های خود را برای کشف این بشکه‌ها حفاری کنند.


تعداد بازدید :  245