شماره ۱۵۹۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي
صفحه را ببند
عددخبر

500 هزار تومان حباب قیمت سکه ‏

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز در بازار 3‌میلیون و 680‌هزار تومان به خریداران ‏عرضه شد و بنابراین بهای آن حدود 500‌هزار تومان نسبت به نرخ واقعی آن حباب دارد‎.‎ بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به 3‌میلیون و 570‌هزار تومان رسیده و نیم سکه ‏یک‌میلیون و 910‌هزار تومان فروخته شد‎.‎‏ معامله‌گران هر قطعه ربع سکه را یک‌میلیون و 180 ‏هزار تومان و هر سکه گرمی را 645‌هزار تومان عرضه کردند‎. 

6.2 میلیارد مترمکعب آب آشامیدنی تولید شد

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد:«براساس آخرین آمار، مقدار تولید و فروش آب شرب شهری در ‏کشور به ترتیب 6.2 و 6.4‌میلیارد مترمکعب در‌سال است‎.» این گزارش می‌افزاید، تولید و فروش آب شرب روستایی نیز به ترتیب معادل 44.1 و 98‌میلیارد ‏مترمکعب در‌سال است. بر این اساس میزان آب به حساب نیامده شهری و روستایی به ترتیب معادل ‏‏26 و 32‌درصد خواهد بود. ارقام مذکور حاکی از‌درصد بالای آب به حساب نیامده در کشور است که ‏ناشی از هدررفت واقعی و ظاهری است‎.

4 صفر ‏ از پول ملی حذف می‌شود

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی از برنامه این بانک برای حذف ۴ صفر از پول ملی و ارسال ‏لایحه آن به دولت خبر داد. ‏ او دراین‌باره گفت: «در نظر داریم 4 صفر را از پول حذف کنیم، که باید هر چه زودتر این تصمیم ‏گرفته و انجام شود، حذف 4 صفر به این معنا است که به جای 10‌هزار تومان گفته شود 10 تومان‎.» همتی همچنین تأکید کرده است که دیروز لایحه حذف 4 صفر از پول ملی از سوی بانک مرکزی تقدیم ‏دولت شده است و ان‌شاءالله به‌زودی در دولت بررسی خواهد شد.


تعداد بازدید :  187