شماره ۱۵۹۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي
صفحه را ببند
نمایندگان از توضیحات محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در مجلس قانع شدند
وضعیت امسال مدارس از‌ سال گذشته به مراتب بهتر بود

محمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش که روز گذشته برای پاسخ به دو سوال حسین مقصودی و حسن کامران به مجلس رفته بود، توانست نمایندگان را با توضیحاتش قانع کند.
مقصودی در سوالش از وزیر آموزش‌وپرورش مبنی‌بر دلیل گرفتن هزینه تحصیل از دانش‌آموزان در مدارس گفت: «این‌که وزیر می‌گوید از دانش‌آموزی به اجبار پولی گرفته نشده، بی‌حرمتی به شأن و شعور مردم و توهین به آنهاست، چون همه مدارس پول می‌گیرند تا کسری خود را جبران کنند و ما همه این را می‌دانیم.»
بطحایی در پاسخ به این نماینده مجلس گفت: «آموزش‌وپرورش بنا ندارد به دلیل کمبود اعتبارات سرانه مدارس مردم را تحت فشار بگذارد یا به اجبار از اولیای دانش‌آموزان کمک‌هایی دریافت کند، چراکه گرفتن هرگونه وجه اجباری از دانش‌آموزان به نحوی که در برخی مواقع منتج به ترک تحصیل شود، ممنوع است.»
 او همچنین افزود: «اگر منظور سوال ایشان دریافت شهریه در مدارس غیردولتی است، باید گفت امسال سامانه‌های نظارتی در مدارس غیردولتی بشدت گسترش پیدا کرد که جلوی تخلفات را به طرز محسوسی کاهش داد و حتی تعدادی از مجوزهای مدارس لغو شد. اگر منظور مدارس دولتی است و این‌که در اخذ وجوه از دانش‌آموزان باعث شده تعدادی از آنها که ضعف مالی دارند، ترک تحصیل کنند، به آموزش‌وپرورش برای رسیدگی اعلام شود.»
این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: «براساس بررسی‌های دقیق که امسال انجام شد، وضع امسال مدارس از ‌سال گذشته به مراتب بهتر بود؛ البته به معنای آن نیست که تخلفی صورت نگرفته، بلکه چنانچه مصادیقی وجود دارد، نمایندگان به ما اعلام کنند تا به سرعت پیگیری و نتیجه را اعلام کنیم.»
این اتفاق درحالی افتاد که به گزارش ایرنا، هفته گذشته نامه‌اي از دفتر رهبري خطاب به رئيس مجلس نوشته شد مبني‌بر اين‌كه با توجه به شرايط پيچيده كشور استيضاح وزرا به صلاح نیست، لذا استيضاح حجتي، وزير جهاد از دستور مجلس خارج شد. همزمان علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: «آخرین طرح استیضاح درباره وزیر کشور بود که این طرح نیز منتفی شد. تمامی ۲۰ نماینده‌ای که طرح استیضاح وزیر کشور را امضا کرده بودند، امضاهای خود را پس گرفتند. فعلا  هیچ استیضاحی در دستور کار مجلس قرار ندارد.»


تعداد بازدید :  156