شماره ۱۵۹۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي
صفحه را ببند
دیدار با روحانی بولینگ‌باز
حجت‌الاسلام سلطانی اگرچه برخلاف شایعات هرگز ششم جهان نشده، اما دید مدرنی نسبت به بولینگ و ورزش‌های این‌چنینی دارد

شهروند|  فعالیت یک روحانی در یکی از باشگاه‌های بولینگ و بیلیارد مشهد حسابی سروصدا به پا کرده و باعث تعجب خیلی‌ها شده است. حجت‌الاسلام سلطانی که پیش‌نماز یکی از مسجدهای مشهد هم هست، در رشته بولینگ فعالیت حرفه‌ای دارد و حتی توانسته در سطح استان به‌عنوان نایب قهرمانی هم دست پیدا کند.
از مشاور فرهنگی تا ورزشکار حرفه‌ای
این روحانی که از چند‌سال قبل به‌عنوان مشاور فرهنگی یکی از مجموعه‌های ورزشی فعالیت خود را آغاز کرد، به تدریج به بولینگ علاقه‌مند شد و توانست بعد از چندماه تمرین در سطح حرفه‌ای هم مسابقه بدهد. حجت‌الاسلام سلطانی در اوقات خالی خود به باشگاه می‌رود و تمرین بولینگ و بیلیارد می‌کند. به گفته خودش، نایب قهرمانی استان خراسان‌رضوی و به دست آوردن رنکینگ سوم در سطح ملی جزو افتخاراتش در این چندساله بوده و در 36سالگی همچنان به صورت حرفه‌ای بولینگ را ادامه می‌دهد.
چرا حضور روحانیون در بولینگ عجیب است؟
شاید در رشته‌های دیگر مثل فوتبال، والیبال و... حضور روحانیون خیلی عجیب به نظر نیاید، چون آنها هم مثل سایر قشرهای جامعه نیاز به ورزش و تفریح دارند اما مشاهده یک روحانی در باشگاه بولینگ تعجب مردم مشهد را درپی داشته است. حجت‌الاسلام سلطانی درباره علت این اتفاق گفته است: «بولینگ و بیلیارد درکشور ما جزو بازی‌های لوکس به حساب می‌آیند که مشتری‌های خاصی دارند. اساسا نوع آدم‌هایی که این دو بازی را انجام می‌دهند، کمی متفاوت از بافت اصلی جامعه است. بسیاری ازجمله قشر روحانی و مذهبی‌تر جامعه ما ممکن است حتی یک‌بار هم درطول عمرشان به وسایل این دو بازی دست نزده باشند اما با پیروزی انقلاب این بازی‌ها هم کاربردش تغییر کرد و الان دیگر جزو ورزش‌های رسمی کشور شده‌ و فدراسیون دارند.»
مسلمان‌شدن اروپایی‌ها به واسطه بولینگ
جالب این‌که این روحانی از بولینگ هم برای فرهنگ‌سازی حتی خارج از کشور استفاده کرده است. او که برای حضور در مسابقات بین‌المللی به آلمان سفر کرده، توانسته چند شهروند اروپایی را به اسلام دعوت کند و پاسخ مثبت هم گرفته است. گویا ورزشکاران اروپایی از حضور یک ایرانی با لباس روحانیت در این مسابقات تعجب کردند و نظر آنها به این فرد جلب شده است. حجت‌الاسلام سلطانی بعد از ارایه توضیحاتی درباره دین اسلام این چندنفر را به مشهد دعوت کرده و درنهایت در حرم امام رضا(ع) به گفته خودش، آنها به دین اسلام روی آوردند.
از تماشاگر و لیدر تا ورزشکار
به نظر می‌رسد به تدریج حضور روحانیون بین مردم عادی در اماکن ورزشی عادی‌تر شده و اتفاقا حجت‌الاسلام سلطانی هم یکی از اهداف خود را اثبات این مسأله دانسته است. طی یکی، 2‌سال اخیر حضور روحانیونی میان طرفداران فوتبال و حتی اخیرا به‌عنوان لیدر باعث جاافتادن این ماجرا شده اما همچنان خیلی‌ها از حضور این قشر از افراد در میان ورزشکاران تعجب می‌کنند.


تعداد بازدید :  367