شماره ۱۵۹۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي
صفحه را ببند
ارزیابی‌های اولیه از کم‌خسارت بودن این واقعه خبر می‌دهند
باز هم زلزله، باز هم کرمانشاه

بیش از یک سال است که وقتی نام «زلزله» می‌آید، نام کرمانشاه هم به نوعی به آن گره خورده است. دیروز برای چندمین بار (شمارش از دستمان در رفته) لرزید و این‌بار زلزله‌سنج‌ها عدد ۵.٩ ریشتری را ثبت کردند. به گفته شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر، حوالی ساعت ٥:١١ دقیقه عصر دیروز این زلزله در عمق
١٠ کیلومتری زمین و در ٢۴ کیلومتری گیلانغرب رخ داده است. تا لحظه تحریر این خبر بررسی ارزیابان منطقه‌ای و نیروهای امدادی نشان می‌دهد که خوشبختانه این خشم زمین، خسارات گسترده‌ای نداشته است.
جلیل بالایی، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه هم این گفته را تایید کرده است: «تا این لحظه خسارت جانی و مالی نداشته‌ایم و گزارشی هم از قطعی آب و برق و گاز و نیز مسدود شدن راه‌های منطقه به ما اعلام نشده است.»
گویا نزدیکترین کانون جمعیتی به این منطقه، روستای ویژنان از توابع شهرستان گیلانغرب و نیز روستایی کرکهرگ از توابع بخش مرکزی شهرستان قصرشیرین استو ارزیابان هلال‌احمر راهی منطقه شده‌اند تا خسارات احتمالی را بررسی و گزارش کنند.
ترس عمومی باعث شد تا این زمین‌لرزه که در کرمانشاه هم به خوبی احساس شد، مردم را به خیابان‌ها بیاورد. بالاخره در این یک‌سال و دو ماه گذشته، ‌این منطقه بیشترین زلزله را احساس می‌کند. زمین کرمانشاه کی آرام می‌گیرد؟


تعداد بازدید :  289