شماره ۱۵۹۱ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ دي
صفحه را ببند
رئیس اتاق اصناف اصفهان: اگر روکش از طلا هم نباشد با فروشنده آن برخورد می‌شود
اصفهان و یک بحران خوشمزه طلایی

شهروند|  پیتزای طلا و آن هم در اصفهان آن‌قدر سروصدا به پا کرده که نه تنها رئیس صنف پیتزافروشان این شهر بلکه رئیس اتاق اصناف و رئیس بازرسی اتاق اصناف مرکز اصفهان را هم به واکنش واداشته است. ماجرا از خبری شروع شد که در آن اعلام شد چند واحد پیتزافروشی در اصفهان اقدام به فروش پیتزا با روکش طلا با قیمت ۲۰۰ هزار تومان کرده‌اند و در این میان نام محلاتی چون چهارباغ و شیخ صدوق هم مشاهده شد. پیتزای طلایی عاملی بود تا جواد محمدی فشارکی، مدیرکل بازرسی اصناف استان اصفهان بگوید که «تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ارایه پیتزا با روکش طلا در اصفهان در اختیار بازرسی اصناف استان اصفهان قرار نگرفته است. به طور قطع چنین اقدامی غیر قانونی بوده و در صورت وجود با آن برخورد خواهد شد.»
سید مصطفی موسوی، رئیس صنف پیتزافروشان اصفهان از جمله دیگر افرادی بود که به این موضوع واکنش نشان داد. کسی که مجوز چنین پیتزافروشی باید از زیر نظر او بگذرد؛ اما او گفته «تاکنون هیچ واحد پیتزافروشی مجازی اقدام به فروش پیتزای روکش طلا در اصفهان نکرده است.» به این ترتیب و با استناد به صحبت‌های رئیس صنف پیتزافروشان اصفهان، واحدهایی که تبلیغ پیتزا با روکش طلا را داشته‌اند، جزو واحدهای غیرمجازند و این در حالی است که تا این لحظه مجاز یا غیرمجاز بودن این واحدها به صورت رسمی اعلام نشده است.
اما مهمترین واکنش را رسول جهانگیری، رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان داشت. او گفته که «شرایط فعلی جامعه پذیرای اشرافی‌گری و فخرفروشی نیست و افراد جامعه تحمل نمایش این‌چنینی از اختلاف طبقاتی را ندارند. حتی اگر این روکش از طلا نیز نباشد با خاطیان برخورد خواهد شد؛ چون این‌چنین اقداماتی مستقیما با وضعیت روحی جامعه و ایجاد تنش‌ در بین طبقات مختلف جامعه سر و کار دارد.» جهانگیری می‌گوید که حتی اگر این واحدها از طلا هم برای پیتزاهایشان استفاده نکرده باشند، با آنها برخورد خواهد شد؛ چرا که عامل تنش روحی در جامعه بوده‌اند و البته باید دید برخوردهایی از این دست چقدر باعث آرامش و ثبات در جامعه می‌شود و آیا تنها برخورد با چنین مواردی مواجهه با اشرافی‌گرایی و فخرفروشی است؟
پیش از این هم فروش بستنی با روکش طلا در برج میلاد و به قیمت 400 هزار تومان و همچنین همبرگر 250 هزارتومانی حاشیه‌ساز بود. این اتفاق اما در اصفهان عاملی بود تا استان‌های دیگر هم به این ماجرا وارد شوند و پای طلا که هر روز هم قیمتش با نوسان روبه‌رو است، به رستوران‌های مختلف کشور باز شود.


تعداد بازدید :  397