شماره ۱۵۹۱ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ دي
صفحه را ببند
عجایب جام ملت‌های آسیا

در دو روز نخست مسابقات استرالیایی‌ها تهدید شدند و مربی تایلند اخراج؛ عربستانی‌ها هم حق خوردن برنج و گوشت ندارند، این وسط یک ستاره بالیوود برای بازیکنان کشورش پاداش میلیاردی می‌گذارد!

شهروند| جام ملت‌های آسیا که برای نخستین بار در‌ سال 2019 با حضور 24 تیم برگزار می‌شود و شاید فرصتی برای خودنمایی تیم‌های ناشناخته باشد، در همان یکی، دو روز نخست با اتفاقات عجیبی همراه بود که همه نگاه‌ها را به خود جلب کرد.
کانگوروها باید به خانه برگردند!
بعد از شکست غیرمنتظره مدافع عنوان قهرمانی در گام نخست مقابل اردن رسانه‌های استرالیایی بشدت به انتقاد از عملکرد بازیکنان و کادرفنی این تیم پرداختند. کانگوروها که نزدیک به 80‌درصد مالکیت توپ را در این بازی در اختیار داشتند، هر چه زدند،‌ به در بسته خورد، تا خیلی زود وارد بحران شوند. علاوه‌بر انتقاد رسانه‌های استرالیا از آرنولد، سرمربی این تیم، بسیاری از مردم استرالیا در فضای مجازی با خشم زیاد از شکست برابر تیم 109رنکینگ فیفا خطاب به بازیکنان تیم خود گفته‌اند بهتر است به کشور برگردید!
پاداش شگفت‌انگیز ستاره بالیوودی

برد پرگل هندی‌ها برابر تایلند شوروحال عجیبی به دومین کشور پرجمعیت دنیا داده و آنها را غرق خوشحالی کرده است. زدن 4گل در سومین حضور آسیایی، فعلا هندوستان را صدرنشین گروهش کرده و تبریک خیلی از ستاره‌های بالیوودی را در پی داشته است. در این میان «کارینا کاپور» بازیگر سرشناس سینمای هند که جزو یکی از ثروتمندترین بازیگران خانم بالیوود هم هست، بعد از برد 4 بر یک هندی‌ها مقابل تایلند در وعده‌ای وسوسه‌انگیز به ملی‌پوشان این کشور اعلام کرد: «هر بازیکنی که در بازی‌های بعدی بتواند دروازه رقیبان را باز کند، به ازای هر گل نیم‌میلیون دلار پاداش دریافت خواهد کرد.» بازی‌های بعدی هندی‌ها با امارات و بحرین خواهد بود.
سرمربی تایلند، نخستین اخراجی جام!

هر چقدر شکست تایلند برای هندی‌ها خوشایند بود، این کشور جنوب‌شرق آسیا را شوکه کرد. میلوان رایواتس، سرمربی 65 ساله صرب نخستین اخراجی جام ملت‌ها لقب گرفت. سرمربی تایلند که نتوانست تیمش را مقابل هند به خوبی هدایت کند، بعد از شکست سنگین 4 بر یک با خشم مدیران فدراسیون فوتبال این کشور مواجه شد که حکم به اخراج وی دادند. رایواتس نخستین اخراجی جام هفدهم لقب گرفت و زودتر از آن‌چه فکر می‌کرد از امارات به خانه بازگشت.
برنج و گوشت در اردوی عربستان ممنوع!
عربستان سعودی که امروز نخستین بازی خود را مقابل کره‌شمالی برگزار می‌کند، شرایط عجیبی را در اردوی خود حاکم کرده است. کادرپزشکی سبزپوشان سعودی محدودیت‌های غذایی برای بازیکنان این تیم در نظر گرفته و اعلام کرده در فاصله یک روز تا نخستین بازی در جام ملت‌ها نباید برخی مواد غذایی را استفاده کنند. نان سفید، برنج، گوشت قرمز و دیگر غذاهایی که کالری زیادی دارند، برای حفظ آمادگی جسمانی عربستانی‌ها در اردوی این تیم ممنوع اعلام شدند.
مامیچ را جانشین زاکرونی کنید!
به نظر می‌رسد هواداران میزبان هم اصلا از نتیجه‌ای که در بازی افتتاحیه ثبت شده و نحوه بازی تیمشان راضی نیستند، حتی برخی از ورزشکاران و پیشکسوتان مطرح امارات هم به توقف این تیم در بازی افتتاحیه مقابل بحرین انتقاد کردند. نوک پیکان انتقادات هم از سوی هواداران اماراتی به سوی آلبرتو زاکرونی، سرمربی مشهور امارات است که برخی معتقدند بیش از حد از سیستم تدافعی و محافظه‌کارانه استفاده می‌کند، حتی برخی از اماراتی‌ها خواهان برکناری این مربی ایتالیایی شده‌اند و معتقدند اگر میزبان می‌خواهد در این دوره موفق باشد، باید از مامیچ، سرمربی کروات العین که چند هفته قبل این تیم را به نایب‌قهرمانی جام باشگاه‌های جهان رساند، روی نیمکت تیم‌ملی امارات استفاده شود.


تعداد بازدید :  249