شماره ۱۵۹۱ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ دي
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#حقیقت_ زن#حجاب_کهن #سامانه_ پوشکی #یراحی_چاوشی

از روز گذشته به قدری توییت درباره مقوله زن و حجاب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که این دو هشتگ به ترند اول شبکه اجتماعی توییتر تبدیل شد. صحبت‌های بسیار مهم مقام معظم رهبری در مقاطع زمانی مختلف پیرامون حجاب و نگاهی که غربی‌ها به زن دارند هم به دفعات بسیار توسط کاربران منتشر شد. در چنین فضایی تعداد زیادی از کاربران هم به تهاجم فرهنگی اشاره داشتند. از طرفی توییت‌های زیادی هم در راستای بررسی شرایط پوشش لباس زنان در جامعه ایران منتشر شد و مردم نظرات متفاوت خود را با این مساله با یکدیگر در میان می‌گذاشتند. گفتنی است عده‌ای هم با استفاده از هشتگ حجاب کهن به بررسی شرایط تاریخی حجاب در ایران پرداخته و تاکید دارند که از سال‌ها قبل این شرایط فرهنگی در کشور ایران وجود داشته است و زنان سعی می‌کرده‌اند پوشش مناسبی برای خود داشته باشند.
 
بدون تردید المیرا شریفی مقدم مشهورترین گوینده و مجری سال‌های اخیر شبکه خبر بوده است. او اتفاقا در فضای مجازی هم حضوری فعال دارد و درباره مسائل مختلف در توییتر و اینستاگرام نظرات خود را منتشر کرده و با مردم به اشتراک می‌گذارد. این گوینده خبر اخیرا در زمان خواندن مشروح خبر فروش سامانه موشکی به ترکیه، گافی جنجالی داد و ویدیو تپق تاریخی‌اش حسابی در شبکه‌های اجتماعی توسط مردم دیده شد. شریفی بعد از این اتفاق‌ ویدیو مصاحبه‌اش با شبکه خبر درباره این گاف را در توییتر خود منتشر کرد و برای مردم نوشت:«خوشحالم که لبخند به لب‌های شما اومد.» شریفی مقدم عنوان کرده هنگامی که در حال خواندن متن خبر بوده،‌ چینش کلمات کنار یکدیگر باعث شده که سامانه موشکی را سامانه پوشکی بخواند  و حالا این اشتباه رخ داده است. این گاف و توضیح شریفی مقدم واکنش های گسترده کاربران را در پی داشت که خیلی‌ها با آن شوخی کرده بودند و عده‌ای هم به او ایراد گرفته بودند.
 
با حرف‌های تازه مهدی یراحی در دفاع از خود و البته انتقاد از محسن چاوشی حالا موج کامنت‌های هواداران چاوشی به صفحه براحی رفته است. ماجرا چند روز قبل از خبر ممنوع‌الفعالیتی یراحی به دلیل تغییر در متن و انتشار کلیپ پاره‌سنگ شروع و بعد مشخص شد که شرکت جام سبز تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الفعالیت است. او دو روز قبل در برنامه رادیویی در حین صحبت‌هایش برای دفاع از خود به موضوعی اشاره کرد و شاید فکر نمی‌کرد تا این اندازه جنجالی شود. او بدون این‌که نامی از محسن چاوشی بیاورد، به یکی از قطعات جدید این خواننده با نام «مسلخ» اشاره کرد و گفت: «چندی پیش یک هنرمند کاری نژادپرستانه را بدون مجوز بیرون داد، اما چون مستقل نبود،‌ وزارت ارشاد به سادگی از کنارش گذشت.» همین حرف‌ها کافی بود تا طرفداران محسن چاوشی به صفحه اینستاگرام او بروند و به تندی از یراحی انتقاد کنند. بیشتر کامنت‌های طرفداران چاوشی با این مضمون است که چرا یراحی برای دفاع از خود پای همکارش را هم به این پرونده باز کرده است. نکته جالب در مورد رابطه چاوشی و یراحی این است که چاوشی تاکنون تنها یک‌بار در محافل عمومی حاضر شده و آن هم حضورش در کنسرت مهدی یراحی بوده است که ویدیویی هم از حضور این خواننده در کنسرت یراحی وجود دارد. البته همزمان با این حرف‌وحدیث‌ها ماجرای دیگری هم در صفحه یراحی در جریان است. بعد از صحبت‌های او در رادیو، خیلی از رسانه‌ها تیتر زدند که یراحی عذرخواهی کرده، اما یراحی چند ساعت بعد در یک استوری توضیح داد که هیچ وقت عذرخواهی نکرده و پای حرف‌هایش ایستاده است و هشتگ راضی‌ام_ از_جرم_خودم به راه انداخت.


تعداد بازدید :  238