شماره ۱۵۹۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ دي
صفحه را ببند
عددخبر

50 کیلومتر آزادراه در‌ سال ساخته می‌شود

دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار گفت: «در 50سال گذشته حدود 2400 کیلومتر آزادراه یعنی سالی حدود 50کیلومتر آزادراه در ایران ساخته شده است.» خدایار خاشع درباره تکلیف آزادراه‌هایی که به برگشت سرمایه رسیده و تحویل وزارت راه شده‌اند، گفت: «نگهداری و بهره‌برداری این آزادراه‌ها به عهده وزارت راه است که از طریق مناقصه به پیمانکاران واگذار می‌شود. پس از کسر هزینه‌های نگهداری و بهره‌برداری، مابقی درآمد را مطابق قانون باید صرف بازپرداخت و مطالبات سایر پروژه‌های سرمایه‌گذاری آزادراه‌ها کنند.»

460 سایت فیشینگ مسدود شد

شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) اعلام کرد که از ابتدای مردادماه امسال تاکنون 460 مورد سایت فیشینگ را شناسایی و نسبت به مسدودسازی آنها اقدام کرده است. فیشینگ یکی از متداول‌ترین کلاهبرداری‌ها و سوءاستفاده‌ها از کم‌اطلاعی یا بی‌توجهی کاربران درگاه‌های پرداخت اینترنتی است. فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می‌برند.

539 هزار   انبار بدون نظارت در ایران

علی مویدی خرم‌آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  با اشاره به انبارهای احتکار کالا در ایران گفت: «درحال حاضر در سراسر کشور ۵۳۹‌هزار انبار کشف شده که هر چند مرحله‌ شناسایی آنها به پایان رسیده، اما هنوز وارد سامانه نظارت انبار نشده‌اند که این مسأله خود می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار بر بالارفتن آمار احتکار باشد.» به گزارش ایسنا، خرم‌آبادی ابراز امیدواری کرده است که با افزایش نظارت فنی بر این انبارهای پرتعداد، در کنار مسائل قانونی از نظر فنی و اجرایی نیز شرایط طوری شود که احتکارکنندگان امکان برنامه‌ریزی برای این اقدام را پیدا نکنند.

 


تعداد بازدید :  298