شماره ۱۵۹۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ دي
صفحه را ببند
مثل جنتلمن‌ها رفتار کنید
کی‌روش و طارمی با گفتار و رفتارشان شیرینی برد مقابل یمن را کم کردند آیا این قصه ادامه‌دار خواهد بود؟

شهروند| نکته جالب توجه درباره تیم‌ملی این است که شما هیچ وقت رنگ آرامش را در تیم کی‌روش نمی‌بینید. همیشه اتفاقاتی درحال رخ دادن است که شما را درگیر می‌کند. معمولا یک نفر (بیشتر از همه کی‌روش) هست که دارد دعوا می‌کند یا یک نفر مورد انتقاد شدید بخش اعظمی از جامعه قرار می‌گیرد. حیرت‌انگیزترین مسأله هم این است که هیچ وقت هیچ‌کسی از این عدم‌آرامش احساس شرمندگی نمی‌کند. جنگ و دعوا چیزی است که انگار همیشه باید باشد و بدون آن گویا هیچ کاری
ممکن نیست!
14 روز بعد از پرچم صلح!
14 روز قبل در تاریخ 5 دی‌ماه کی‌روش در گفت‌وگو با خبرنگاران درخواست بسیار مهمی از جامعه فوتبال به‌ویژه مخالفان خود داشت و تاکید کرد: «آقایان برای سه هفته تمامی صحبت‌ها و حرف‌ها را کنار بگذاریم و همراه تیم‌ملی باشیم. آیا این‌قدر سخت است که به مدت سه هفته پرچم سفید صلح را در دست بگیریم و دست از تمام صحبت‌ها و تهمت‌ها برداریم؟» حالا اما 14 روز بعد است و این مربی بدون توجه به صحبت‌هایی که قبلا کرده بود،‌ به قدری از مصاحبه برانکو ایوانکوویچ ناراحت بود که بلافاصله بعد از نخستین پیروزی تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا به تند‌ترین شکل ممکن از سرمربی پرسپولیس انتقاد کرد.
حمله کی‌روش به برانکو بعد از برد
بدون تعارف به خاطر درگیری‌های سال‌های اخیر هواداران پرسپولیس به اندازه کافی از کارلوس کی‌‌روش متنفر شده و بارها در استادیوم‌ها علیه او شعار داده‌اند. حالا فکرش را بکنید واکنش آنها بعد از تازه‌ترین جملات کی‌روش علیه سرمربی محبوب تیمشان در شبکه‌های اجتماعی چیست؟ کی‌روش درباره اظهارنظر برانکو مبنی بر این‌که تیم‌ملی چرا نتواند عراق را شکست بدهد و قهرمان آسیا شود، گفته است: «در مورد این آقا باید بگویم همه او را می‌شناسیم! او فردی است که همیشه می‌گفت فوتبال ایران سیرک است! دقیقا در لحظاتی که 65میلیون ایرانی برای تیمشان دعا می‌کنند، فردی هوشمند و خارق‌العاده مربی عراق را تحسین می‌کند. کسی که در خدمت فوتبال ایران است، از سرمربی حریف هوشمندانه تعریف می‌کند و با تمام تخصص و حمایتی که از تیمش دریافت کرد، باز هم نتوانست قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود. حمایتی که باعث شد تیم‌های دیگر ضرر کنند، اما او شهره است که از بازیکنان اوکراینی حمایت کند! بهتر است در این شرایط این مرد باهوش را تنها بگذاریم.»
فحاشی پرسپولیسی‌ها به کی‌روش
به دنبال این جنجال جدید، ایرج عرب‌، سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرده به خاطر منافع ملی درحال حاضر هیچ پاسخی به اظهارات سرمربی تیم‌ملی نمی‌دهد و برای تیم‌ملی آرزوی موفقیت می‌کند. منتهی این صحبت‌ها اصلا بابت میل هواداران پرسپولیس نیست و آنها خودشان در شبکه‌های اجتماعی به تندترین شکلی که فکرش را بکنید از خجالت کی‌روش درآمده‌اند و بدون توجه به شرایط حساس تیم‌ملی،‌ دوباره هشتگ «تیم‌ملی من پرسپولیسه» را در فضای مجازی داغ کرده‌اند و از هشتگ‌های مختلفی هم برای فحاشی به کی‌روش استفاده می‌کنند.
ماجرای طارمی و شادی عجیب
جنگ لفظی کی‌روش و برانکو تنها اتفاقی نبود که کام مردم را بعد از پیروزی شیرین تیم‌ملی تلخ کرد. مهدی طارمی هم یک 24 ساعت بسیار سخت را بعد از دو گلی که به یمن زد به خاطر خوشحالی بعد از گل و نشان دادن عدد 6 سپری کرد. هواداران استقلال بلافاصله بعد از این‌که در همان حین بازی تصویر نشان دادن عدد 6 طارمی از تلویزیون پخش شد،‌ به پیج او حمله کردند و تا می‌توانستند به انتقاد از مهاجم تیم‌ملی پرداختند. برای زیرسوال بردن طارمی هم هیچ خط قرمزی وجود نداشت. درنهایت سعید عزت‌اللهی و مهدی طارمی مجبور شدند شفاف‌سازی کنند و اسکرین‌شاتی از چت خصوصی خود منتشر کردند، تا مردم بفهمند که نشان دادن عدد 6 از سوی طارمی برای همدردی با سعید عزت‌اللهی بود که به خاطر مصدومیت جام‌ملت‌ها را از دست داد و طارمی هم گل خود را تقدیم به شماره 6 تیم‌ملی کرده بود.

 


تعداد بازدید :  185