شماره ۱۵۹۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ دي
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#کبریت_توکلی ‏#هالیوود_سینمای_ما‏

مهندس تقی توکلی، نخستين مديرعامل شركت ملي صنايع مس ايران و بنیانگذار شرکت بسیار معروف كبريت‌سازي توكلي، صبح روز گذشته در سن ۸۷سالگی در منزل خود در تبریز درگذشت و خبر این اتفاق مورد توجه مردم هم در فضای مجازی قرار گرفت. نکته قابل تأمل اما توییتی بود که اکانت کبریت توکلی در توییتر منتشر کرد و نوشت: «امشب تلخ‌ترین شمع‌ها را روشن می‌کنیم. ممنون بابت تمام پیام‌های تسلیت». کامنت‌های کاربران زیر این توییت هم جالب توجه بود. یک‌نفر نوشته: «تنها کسی که کبریت را بی‌خطر می‌دانست، هم از جمع ما رفت!». کاربر دیگری نوشته: «رفتم بامیلو از حراجمعه خرید کنم، دیدم نوشته کبریت دایم50هزار تومان؛ یه نگاه به کارت بانکیم کردم، یه نگاه به کبریت توکلی کنارم، سایت رو بستم یه سیگار روشن کردم.» یا دیگری نوشته: «خیلی از آتیشایی که تو بچگی سوزوندم، با کبریت توکلی بود.» بسیاری از کاربران هم در توییت‌های خود ضمن تسلیت درگذشت تقی توکلی،‌ به تعریف و تمجید از فعالیت‌های او در صنعت ایران پرداختند.
 
تشکر ستاره‌ سینمای آمریکا  از مردمی که «پول به‌سختی به‌دست آمده» را صرف خرید بلیت فیلم او کرده‌اند، بهانه‌ای شده برای ‏کاربران فضای مجازی که از طریق بازنشر سخنان این بازیگر کمبودهای سینمای خودمان را مورد اشاره قرار دهند و همین هم ‏باعث شده در رسانه‌های اجتماعی فارسی نام جنیفر گارنر ستاره 46 ساله‌هالیوودی داغ شود.‏
ماجرا از آن‌جا آغاز شد که جنیفر گارنر بازیگر فیلم‌هایی چون الکترا، روز ولنتاین و.. ویدیوی کوتاهی از خرید بلیت فیلم جدیدش را ‏به‌طور ناشناس و با لباس و ظاهر معمولی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که در آن می‌گوید می‌ترسد مردم از فیلم متنفر شوند. ‏بعد هم «از هر کسی که تعطیلات آخر هفته و پول به‌سختی به‌دست آمده‌اش را» صرف تماشای این فیلم کرده تشکر کرد.
این صحبت‌ها در فضای مجازی و میان کاربران بسیاری دست‌به‌دست شد و واکنش‌های بامزه‌ای را نیز موجب شد. ازجمله ‏کاربری که گفته بود: «ما هم این‌جا یه پدیده داریم که میگه اگه گرونه برای قشر شما ساخته نشده که. این نابغه رو باید صادر کنیم ‏به‌هالیوود.» ‏
در این بین علاوه بر کسانی که درباره این بازیگر و فیلم اخیرش نظر می‌دادند، کاربری هم اصل مطلب را گرفت و گفت و ‏خیلی‌ها را با خود همراه کرد: می‌دونین سینمای آمریکا چی داره که ما نداریم!؟ فیلمبردار!؟ بازیگر!؟ کارگردان!؟ نه؛ سینمای ‏آمریکا ارزش خودش و بهای بلیت مردم رو می‌دونه.‌هالیوود اعتبارش رو به هیچ ارگان و عمو سبزی‌فروشی نفروخته. سینمای ‏آمریکا همبستگی داره و صنف. سینمای آمریکا جسارت داره. برای همین هم جشنش مثل دیشب پرزرق‌وبرقه هم همبستگیش با ‏مردمش واقعیه.

 


تعداد بازدید :  247