شماره ۱۵۹۴ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
ترانه‌های بهنام صفوی در سالن همایش ایرانیان بازخوانی می‌شود
خسروی‌ها و شهاب؛ کنسرتی برای رفیق

نیره خادمی| هر سه خواننده یعنی برادران خسروی و شهاب رمضان از اواسط هفته گذشته تصمیم گرفتند کنسرتی در حمایت از بهنام صفوی برگزار کنند تا شاید مرهم کوچکی باشد بر زخم‌های او در 4 سال گذشته. خانواده بهنام صفوی البته هنوز در قبول درآمد حاصل از این کنسرت برای درمان پسرشان دچار تردید هستند، اما در پنج روز گذشته زانیار و سیروان خسروی به همراه شهاب رمضان در حال تمرین قطعه‌هایی هستند که سال‌ها قبل بهنام صفوی آنها را با صدایش جان داده است، برای همین هم هیچ کدامشان برای گفت‌وگو در دسترس نیستند.

شهبازی، مدیر برنامه سیروان خسروی درباره این تصمیم به «شهروند» می‌گوید که سابقه آشنایی خسروی‌ها با بهنام صفوی به سال‌ها قبل برمی‌گردد، حتی دو سال قبل‌تر از انتشار نخستین آلبوم بهنام صفوی. «آنها به پدر بهنام صفوی پیشنهاد کردند با توجه به هزینه‌های سنگین درمان در طول این 4 سال، سهم کوچکی در بهبود او به لحاظ مالی داشته باشند، اما قبول نکردند؛ تنها قبول کردند که بچه‌ها کنسرت بگذارند و آهنگ‌هایی که او خوانده بود را اجرا کنند تا انرژی مثبتی برای بهنام صفوی شود. تا الان هم 5 جلسه تمرین داشته‌اند تا شنبه این کنسرت اجرا شود.» سیروان خسروی هم دیروز در اینستاگرام خود در این‌باره نوشته بود: «تمامى درآمد این کنسرت به خانواده صفوى تعلق مى‌گیرد. امیدواریم با حضور شما بتونیم انرژى مثبت براى بهنام بفرستیم و زودتر روى استیج ببینیمش.» این کنسرت 22 دی‌ماه در سالن همایش ایرانیان برگزار می‌شود و جالب این‌که بلیت آن در ساعت‌های اولیه به پایان رسید.
بهنام صفوی و بیماری‌اش
 بیماری بهنام صفوی از سال 92 خود را نشان داد، یعنی یک‌سال بعد از آن که آلبوم آرامش را به‌طور رسمی منتشر کرد، اما او در دو سال اول بیماری خیلی نخواست تا خبر این بیماری در رسانه‌ها منتشر شود تا این‌که وضعیت از حالت عادی خارج شد. ضایعه مغزی تا تیرماه سال 94 به‌قدری شدید شد که تیم پزشکی ترجیح دادند با موافقت خانواده و این خواننده، وارد پروسه درمان از طریق جراحی شوند. جراحی موفقیت‌آمیز بود و بهنام صفوی به شکرانه حال خوبی که بعد از آنها روزها داشت، آلبوم معجزه را منتشر کرد. روزهای خوب بهنام صفوی رسیده بود، به‌خصوص این‌که در کنار آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌هایش تصمیم گرفت تا صاحب فرزند شود، اما دوباره حالش بد شد و تیرماه سال 96 برای انجام عمل جراحی توسط دکتر سمیعی به آلمان سفر کرد. عمل جراحی او موفقیت‌آمیز بود، اما حالا درست در روزهایی که سام صفوی تازه وارد دوسالگی‌اش شده است، بهنام صفوی دوباره در بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده است.
رضا فؤادیان، مدیر برنامه‌های این خواننده پاپ هم در باره وضعیت او به «شهروند» می‌گوید حال بهنام نه رو به بهبود است نه بدتر شده است و حالت ثابتی دارد:« آخرین اجرای او روی استیج خرداد 95 بود اما بعد از آن بیماری عود کرد و چندین بار برای عمل جراحی به آلمان رفت. وقتی برگشت دیگر نتوانست به فعالیت هنری‌اش ادامه دهد. آخرین قطعه‌ای که پخش کرد با یکی از خوانندگان آذری بود. روی چند تا قطعه دیگر هم کار می کرد اما  وضع جسمانی اش آنقدری مناسب نبود که بتواند برای کار هنری برنامه‌ریزی کند.»
هوادار بچه‌های محک
 نخستین آلبوم بهنام صفوی با عنوان «بگو دوستم داری» در سال 83 به‌صورت غیر رسمی منتشر شد، اما طرفدارانش بیشتر او را با ترانه «عشق من باش» می‌شناختند. در سال 88 یا 89 کمتر کسی را می‌شناختید که حداقل یک‌بار آهنگ «عشق من باش» را نشنیده باشد. سال 91 آلبوم آرامش و بعد از آن دو آلبوم «معجزه» و «فوق‌العاده» را منتشر کرد. بهنام صفوی در سال 95 در ویژه‌برنامه نوروز شبکه سه که توسط احسان علیخانی و با نام سه ستاره روی آنتن رفت، موزیک‌ویدیویی با نام «نگران منی» منتشر کرد که در کنار کودکان سرطانی ثبت و ضبط شده بود. قبل‌تر یعنی در سال 93 هم به سراغ کودکان محک رفته بود و حتی 31 شهریور آن سال هم یک اجرای خیریه به نفع کودکان موسسه محک داشت.
درخواست پدر بهنام صفوی از مردم
بهنام همچنان در بیمارستان بستری است و هفته گذشته، جز شایعات تلخی که همیشه اطراف هنرمندان وجود دارد، شایعه دیگری هم قوت گرفت. رسانه‌های زرد مجازی اعلام کردند که خانواده بهنام صفوی از مردم تقاضای کمک کرده‌اند، اما پدر بهنام صفوی بشدت این شایعات را تکذیب کرد. او با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «با وجود هزینه‌های زیاد درمانی این خواننده، خانواده وی هیچ‌گاه هیچ‌گونه درخواست مادی‌ای از کسی نداشته و ندارند و از مردم و فعالان مجازی درخواست کرد که بار سنگینی را که تحمل می‌کنند، سنگین‌تر نکنند.»


تعداد بازدید :  261