شماره ۱۵۹۴ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
سیروس مقدم: صدای اعتراض مردم باید به گوش مسئولان برسد
پایتخت 6 می‌خواهید یا نه؟

شهروند| سیروس مقدم از تمایل خود برای ادامه سریال پایتخت خبر داد. او با بیان این‌که «گاهی این‌طور به نظر می‌رسد که ما خواهان ادامه پایتخت نیستیم» گفت: «پایتخت متعلق به مردم است، نه متعلق به سیروس مقدم و محسن تنابنده و نه متعلق به مدیران تلویزیون و هیچ ارگان دیگری. تا زمانی که مردم بخواهند و از این سریال دلزده نشده‌اند پایتخت ادامه پیدا می‌کند.»
سیروس مقدم این صحبت‌ها را در آیین بزرگداشتش در مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره عمار که مثل تمام دوره‌های برگزاری‌اش پر بود از انواع و اقسام طعنه‌ها و کنایه‌ها به دولت، بیان کرد. کارگردان پایتخت در ادامه صحبت‌هایش هم توپ را به زمین مخاطبانش انداخت و خطاب به مردم گفت که «اگر صدای اعتراض شما از نبودن پایتخت به گوش مسئولان برسد شاید از خواب غفلت بیدار شوند و جدی‌تر به این مجموعه بپردازند».
جالب این‌که سیروس مقدم- که در موفقیتش در ساخت پایتخت شکی نیست- در حالی خود را مشتاق ادامه دادن پایتخت نشان می‌دهد و از مردم می‌خواهد مسئولین تلویزیون را برای ادامه راه پایتخت زیر فشار بگذارند، که این سخنان را در روزهای آغازین امسال نیز بر زبان آورده بود. مقدم در آخرین روزهای فروردین‌ماه امسال به «شهروند» گفته بود: اگر این سه شرط محقق شود؛ حتما پایتخت را ادامه خواهیم داد. اول این‌که باید ببینیم آیا مردم تمایلی به دیدن ادامه پایتخت دارند؟ شرط دوم این است که آیا در بین مدیران سازمان صداوسیما اعتقادی به برآورده کردن خواسته‌ها و نیازهای مردم وجود دارد و آیا قصد سرمایه‌گذاری روی این خواسته‌ها را دارند؟ سومین شرط هم این است که آیا پایتختی‌ها و به‌خصوص نویسندگان پایتخت حرف جدیدی دارند که بخواهند در ادامه این سریال بزنند؟ به‌هرحال پنج سری اول پایتخت توقعاتی در مردم ایجاد کرده که باید در ادامه برآورده شود، وگرنه اگر قرار باشد همان چیزها را تکرار کنیم، ترجیح من این است که ادامه ندهیم و بگذاریم مردم با همین خاطرات خوشی که از پایتخت دارند، خوش باشند.»


تعداد بازدید :  193