شماره ۱۵۹۵ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
روزنامه ها تیتر زدند
دربی جنجالی

نهم دی‌ماه 1379 و دربی پایتخت‌نشینان. فصلی که استقلال با هدایت منصور پورحیدری؛ پرسپولیس با هدایت پروین دو تیم رویایی را برای طرفداران رقم زده بودند. در آن فصل استقلال در بازار نقل و انتقالات یکی از بهترین بازیکنان وقت سرخ‌ها را جذب کرد که در تاریخ فوتبال ایران هنوز به عنوان نقل و انتقالی جنجالی یاد می‌شود. مهدی هاشمی‌نسب که با پیراهن سرخ‌ها، 4بار دروازه استقلال را در دربی فرو ریخته بود، با قراردادی پرسروصدا به استقلال آمد. بازی تا دقیقه پایانی یک دربی عادی بود تا برومند آن مشت را به گونه پایان رأفت کوبید و اخراج شد. یک دقیقه بعد هم که داور کره‌ای سوت پایان را زد، آن حاشیه‌تلخ فوتبالی رقم خورد.
فردای آن روز تیتر اول خبر‌ ورزشی این بود‌: «بزرگ‌ها چقدر کوچک بودند» عکس‌های زدوخورد نیز، ردیفی و پشت‌هم کار شده بود. دست‌اندرکاران وقت خبر ورزشی از حامد کاویانپور و جواد زرینچه به ‌خاطر تلاش برای پایان زدوخوردها تشکر کرده بودند. تیتری از مهدی هاشمی‌نسب نیز منتشر شده بود که تو چشم می‌زد‌: «پرسپولیسی‌ها طاقت گل‌زدن مرا نداشتند» جمعه خونین با گلادیاتورهای آبی و قرمز نیز در بالای صفحه دیده می‌شد. این بخش مهمی از مصاحبه‌های کارشده پس از این دربی جنجالی بود: محمود خوردبین، سرپرست وقت پرسپولیس‌: حالم اصلا خوب نیست. مصاحبه‌های جنجالی قبل از بازی باعث این اتفاقات شد.
سعید فائقی، معاون وقت سازمان تربیت‌بدنی‌: اسم این بازی فوتبال نبود بلکه اسمش مسابقه مشتزنی بود. مدیریت دو باشگاه عوامل اصلی این درگیری بودند. حرکات مربیان دو تیم هم غیرعادی بود. باید اشد مجازات برای خاطیان درنظر گرفته شود. مهدی تارتار، بازیکن سابق پرسپولیس که خودش در درگیری‌ها بود‌: اصلا فوتبال نبود، عده‌ای به جان همدیگر افتاده بودند! به نظرم داور مقصر اصلی درگیری‌ها بود. علی پروین، سرمربی وقت پرسپولیس‌: از اینکه استقلالی‌ها به بازیکنان ما توهین کردند، متأسفم! شرمنده مردم شدیم. فقط خوب شد طرفداران در این درگیری‌ها شرکت نکردند.
در این رویداد تلخ ورزشی برخی از بازیکنان از جمله مجیدی، رهبری‌فرد، تارتار و رأفت جریمه‌های ورزشی شدند.

 


تعداد بازدید :  255