شماره ۱۵۹۶ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
دکتر شهید شافی کیست؟
معاون دبیر کل حزب جمهوریخواه تگزاس مسلمان است

اعضای حزب جمهوریخواه شاخه ترانت در ایالت تگزاس بر سر ماندن یا برکناری شهید شافی، معاون دبیر کل دفتر حزب در این منطقه
 رأی‌گیری کردند.
منتقدان سرسخت شافی مدعی بودند او به علت مسلمان‌بودن، «اسلام را بر آمریکا» مقدم خواهد دانست. این رأی‎‌گیری ۱۳۹ بر ۴۹ به نفع ماندن شافی خاتمه یافت. دکتر شهید شافی که جراح است در پی این رأی‌گیری گفت: «به‌عنوان مهاجر در این کشور عظیم، مایه مباهات است که از سوی هم‌حزبی‌های عزیزم مورد حمایت قرار گرفتم. ما برای آزادی‌های دینی در این کشور جنگیده‌ایم و آن را یکی از ارزش‌های اساسی خود قرار داده‌ایم. امروز این نبرد شاهد یک پیروزی دیگر بود.»
حرکتی که برای کنارگذاشتن شافی به راه افتاده بود از سوی چهره‌های سرشناس جمهوریخواه در تگزاس مورد نکوهش قرار گرفته بود. علاوه بر معاونت دبیر کل حزب جمهوریخواه در ناحیه ترانت که سومین منطقه بزرگ در تقسیمات ایالتی تگزاس است، دکتر شافی به طبابت و جراحی مشغول است و همچنین عضو شورای شهر سائت‌لیک سیتی است. او ۳۰‌سال پیش به آمریکا مهاجرت کرد، اصالتا هندی است و در‌ سال ۲۰۰۹ شهروند آمریکا شده است. باد کندی، خبرنگار روزنامه محلی استار-تلگرام در توییتر با انتشار عکس زیر نوشت: «دیل آتبری که خواستار کنارگذاشتن شهید شافی بود، بعد از رأی‌گیری (با عصبانیت) نشان حزبی خود را بر زمین کوبید و استعفا کرد.»
پس از آن‌که شافی در تابستان‌ سال گذشته به این سمت در حزب جمهوریخواه ناحیه خود برگزیده شد، تعدادی از اعضای حزب مسلمان‌بودن او را «مسأله‌دار» خواندند و او را متهم کردند که با سازمان‌های تروریستی ارتباط دارد. دوری اوبراین، دبیر کل ناحیه گرند پری که رهبری جناح مخالف شافی را بر عهده داشت اخیرا به صراحت نظر خودش را درباره مسلمان‌بودن شهید شافی علنی کرده بود. اوبراین ماه دسامبر گذشته در فیس‌بوک نوشته بود:   «ما فکر نمی‌کنیم که او فرد مناسبی برای معاونت دبیر کلی حزب باشد، چرا که او یک مسلمان مومن است. او قرار است نماینده «همه» جمهوریخواهان ناحیه ترانت باشد در حالی‌که «همه» جمهوریخواهان این منطقه به سالم و قابل قبول بودن اسلام باور ندارند.»


تعداد بازدید :  164