شماره ۱۵۹۶ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#کی_روش_کبیر #رائفی‌_پور #زیبا_نیست # ح_ک #طالب_زاده

دو پیروزی متوالی تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا مقابل یمن و ویتنام شور فوتبال ملی را نزد هواداران افزایش داده؛ اگر سری به اینستاگرام و توییتر بزنید با ویدیو کلیپ‌ها، تصاویر و متن‌های بامزه‌ای روبه‌رو می‌شوید که در تمجید از تیم‌ملی و کارلوس کی‌روش به انتشار گذاشته شده است. حالا تیم‌ملی محبوبیت ویژه‌ای نزد هواداران پیدا کرده و خیلی‌ها از کی‌روش که با صفت «کبیر» از او یاد و با کوروش مقایسه‌اش می‌کنند، خواسته‌اند با این رویه تیم‌ملی را تا رسیدن به قهرمانی هدایت کند. در این بین البته درگیری‌های مجازی بین برخی هواداران فوتبال شکل گرفته، خیلی‌ها اعتقاد دارند قرارداد کی‌روش باید با هر نتیجه‌ای در جام ملت‌ها تمدید شود و البته برخی دیگر چنین نظری ندارند تا حاشیه‌هایی پیش بیاید.
 
‏تبلت 28 میلیونی آمریکایی رائفی‌پور، از تئوریسین‌های مبارزه با استکبار در روز گذشته در فضای مجازی وایرال شده و کاربران ‏با لحنی جدی و شوخی به این قضیه پرداخته بودند. ‏ رائفی‌پور که با نظریات غامض و پیچیده و البته عجیبش بارها خبرساز شده، این‌بار با تبلت چند ده میلیونی‌اش سوژه شده است. او ‏در مراسمی تبلتی پیش رویش بوده که در سایت‌های فروش اقلام الکترونیکی نزدیک به 30‌میلیون تومان قیمت دارد. موضوعی ‏که باعث شده کاربران با پیام‌هایی که با شعارهای ضدآمریکایی این تئوریسین تناقض معناداری دارد، این قضیه را دست بگیرند. ‏در این بین اما برخی نیز به توجیهاتی که ممکن است شنیده شود، اشاره کرده‌اند: «همین فردا پس‌فردا خواهند گفت این عکس ‏دست‌آویز بدخواهانی بوده که قصد تخریب او را کرده‌اند.» کاربری در این مورد نوشته بود: «نوش جونش. ابزار کار از خود استعمار هست برای خوابوندن مچ استعمار!» برخی نیز البته مسائل دیگری مطرح کرده بودند. ازجمله این‌که خرید تبلت چند ده میلیونی ممکن است مال زمان قبل از گرانی ‏باشد، یا این توجیه که مگر ما خودمان محصول دیگری داریم که یک تئوریسین در این حد از آن استفاده کند که باز هم کاربران ‏به این نیز عکس‌العمل نشان داده بودند: «اول این‌که اون موقع که این تبلت هفت‌میلیون بوده بازم کم نبوده‎...‎‏ دوم هم این‌که داخلی ‏داریم خوبش هم داریم ‏X.Vision‏ مدل ‏H80 - XS8070GC ...‎‏». در پایان باید اضافه کرد که خود علی‌اکبر رائفی‌پور در پاسخ گفته که آن را هدیه گرفته و نمونه داخلی آن وجود ندارد.‏
 
انتشار خبر بازداشت یک پیشکسوت فوتبال و پرسپولیس در روزنامه خبر ورزشی، در فضای مجازی هم بازتاب داشته است. اگرچه رسانه‌ها نامی از این پیشکسوت نبردند، اما گمانه‌زنی‌های مجازی در این خصوص به یکی از ستارگان سابق پرسپولیس و تیم‌ملی می‌رسد. البته این موضوع به‌طور رسمی از سوی هیچ منبعی اعلام نشده، اما گمانه‌زنی‌های زیادی صورت گرفته و خیلی‌ها این پیشکسوت را محکوم کرده‌اند. جالب این‌که هشتگ «ح_ک» که نام اختصاری پیشکسوت مورد اشاره است هم در توییتر داغ شده است.

گفته‌های دبیر جشنواره‌ فیلم عمار با این مضمون که «فروپاشی آمریکا نزدیک است» در فضای مجازی در بین سینمادوستان ‏نظرات بامزه‌ای را موجب شده است. این صحبت درحالی بر زبان آمده که به گفته کاربران سینمایی فضای مجازی اختتامیه ‏جشنواره عمار که بودجه‌اش را از دولت می‌گیرد پر بود از شعارهای ضددولتی و در کل آن‌چه یکی از کاربران چنین خلاصه ‏کرده:   «من رفتم جشنواره عمار. از چای و شیرینی دادن که البته قسمت زنان و مردان جدا بود گرفته تا شعارهایی در این باب که ‏همه‌چی بده و اینستاگرام بده و تلگرام بده و برین تو پیام‌رسان سروش و فیلم استاد! علی ملاقلی پور درباره مهندس بازرگان و چقد ‏بدن اینا و... خلاصه داستانی بود اونجا.» در خبرگزاری مهر آمده که نادر طالب‌زاده گفته بود که مردم آمریکا از مسائل کشورشان بی‌خبرند‎.‎‏ مردم آمریکا خبر ندارند که اف‌ای‌تی‌اف یعنی چه و ‏به‌دلیل جریانی که پس از‌سال ۵۷ علیه ایران به وجود آوردند بی‌برکتی مفرط به سراغشان آمده. طالب‌زاده با بیان این‌که آمریکا در ‏حال فروپاشی است، گفت: «مایکل مور گفت احتمالاً ترامپ آخرین رئیس‌جمهوری آمریکاست اما نمی‌گوید آمریکا دچار جنگ داخلی ‏می‌شود زیرا پس از ۱۱ سپتامبر آمریکا سفارش داد گلوله‌های دام دام ساخته شود، این گلوله وقتی وارد بدن می‌شود باز می‌شود و ‏آسیب‌های جدی می‌زند، آمریکا الان به گلوله‌های دام دام مسلح است.» ادامه سخنان طالب‌زاده از این‌قرار بود: «باب وودوارد فردی است که درباره هشت رئیس‌جمهوری آمریکا پیش‌بینی‌هایی داشته و ‏مطالبی نوشته. برای مثال وی در ۱۱ سپتامبر امسال نوشت آمریکا درحال فروپاشی است.» کاربری در این مورد با لحنی طنزآمیز ‏نوشت: «حالا چه جوری شما اینها رو از چند قاره اونورتر میدونی و خودشون نه؟» کاربر دیگری نیز نوشت: «آقای طالب‌زاده تو ‏خوبی، اونا رو ولش کن.»‏‎ نظر دیگر کاربران البته تا این حد مهربانانه نبود: «خدایا اینا کجا دارن زندگی می‌کنن؟ واقعا این‌همه غم ‏این همه ناامیدی این همه حال بد رو نمی‌بینن؟ مردم توی تأمین اولویت‌های زندگی‌شون موندن.»


تعداد بازدید :  222