شماره ۱۵۹۶ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
مصطفی زمانی و داستان همیشگی نقش مثبت و منفی!‏

شهروند| همین چند روز پیش بود که در مطلبی درباره شهاب حسینی نوشتیم که او از بازیگرانی نیست که در بند مثبت و منفی ‏بودن نقش‌هایش باشد و شنیدن این حرف‌ها بیشتر از زبان بازیگری چون مصطفی زمانی منطقی به نظر می‌رسد و نه شهاب ‏حسینی.‏
هنوز یکی دو روز از آن مطلب نگذشته که ناگهان مصطفی زمانی در موقعیتی مشابه قرار گرفت. روز گذشته در بخشی از برنامه ‏کیوسک آیتمی درباره این بازیگر پخش شد با این مضمون که «زمانی بعد از یوسف پیامبر این فشار را بر دوش داشته که نقش‌های ‏مثبت انتخاب کند»که همین هم البته صدای مصطفی زمانی را درآورد و این بازیگر با اشاره به گریمش در سریال نهنگ آبی ‏گفت که اتفاقا آخرین چیزی که بهش فکر می‌کند نگاه مردم یا مثبت و منفی بودن نقش‌هایش است و در کل نخستین اولویتش در ‏ماجرای بازیگری لذت بردن از خود بازیگری است و نه حواشی ژورنالیستی از این نوع. واکنشی هوشمندانه و منطقی به بحثی که ‏در سینمای ایران عمری دیرینه دارد و باعث می‌شود بسیاری از بازیگران از ترس شکستن جایگاهشان سراغ انتخاب نقش‌های ‏متفاوت نروند.
مصطفی زمانی البته در ادامه بحث با مجری برنامه کیوسک، احسان عبدی‌پور درباره تأثیر نقش حضرت یوسف در فعالیت ‏حرفه‌ای خود نیز صحبت کرد.‎‏ زمانی گفت: «این روزها مشغول بازی در سریال نمایش خانگی نهنگ آبی به کارگردانی فریدون ‏جیرانی هستم. مدل مو و ظاهر فعلی من هم گریم این کار است؛ نخستین بار که عکس گریم من انتشار پیدا کرد، سر و صدای بسیار ‏ایجاد شد. چرا که همیشه با نخستین کار خود قیاس می‌شوی و همه می‌پرسند که چرا از زیر سایه نقش حضرت یوسف بیرون ‏نمی‌آیی؟ درحالی‌که اصلا چرا باید این اتفاق بیفتد و از سایه این نقش بیرون بیایم؟! به نظرم خیلی از کارها و نقش‌ها را زمان از ‏بین می‌برد، اما برخی از کارها به زمان ربطی ندارند.»


تعداد بازدید :  692