شماره ۱۵۹۹ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در نشست مشترک هیأت‌وزیران با استانداران سراسر کشور:
فیلتر و فیلترینگ به تاریخ خواهد پیوست

دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان روز چهارشنبه در نشست مشترک هیأت‌وزیران با استانداران سراسر کشور، نشست مشترک هیأت‌وزیران با استانداران را حایز اهمیت دانست و گفت:   «معمولا این جلسات سالی یک‌بار انجام می‌شود که می‌توانیم ضمن افزایش آن، با دستور جلسه مفید، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خوبی را ساماندهی کرده و موجبات تحول در کشور را به وجود آوریم. امروز مسئولان باید در یک شرایط سخت بار مسئولیت را بر دوش بگیرند.» حجت‌الاسلام روحانی در این نشست سخنانی داشت که مهمترین بخش‌های آن را در ادامه می‌خوانید.
  متاسفانه صفحه تبلیغات چه در فضای مجازی و چه در دیگر فضاها تحت‌تأثیر القائات و تبلیغات دشمنان نظام است و نسخه‌ای که از غرب در صفحه تبلیغات پیچیده می‌شود، در فضای مجازی، تلویزیون‌ها و رسانه‌ها منتشر می‌شود و عده‌ای هم آن را دنبال کرده و تکرار می‌کنند و همان کسانی که می‌دانند این تبلیغات از اول دروغ است، کاسه در دست گرفته و در صف می‌ایستند. هنگامی که در استان‌های کشور و در بین مردم حضور پیدا می‌کنیم، می‌بینیم که مردم بسیار هوشیارتر از تصورات دشمنان ما هستند و  البته این بدان معنا نیست که مردم مشکلات ندارند.
  در پرتاب ماهواره پیام که اولین ماهواره عملیاتی کشور بود، موفقیت‌های خوبی داشتیم و البته ناکامی‌هایی جزیی هم به وجود آمد اما در مجموع دستاورد مثبت و بسیار خوبی بود. در زمینه پرتاب‌کننده و هم در زمینه ساخت ماهواره به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کردیم و این بدان معناست که ایران امروز در این مسیر قرار گرفته و اشکالات جزیی‌ای که وجود دارد، ظرف چندماه آینده برطرف خواهد شد.
  مردم بدانند که کشور ما در این فناوری موفق بوده و توانستیم وارد فضا شویم و این برای کشاورزی، محیط‌زیست، کسب اطلاعات مورد نظر و حفظ جنگل‌ها و مراتع بسیار حایز اهمیت بوده و آن را دنبال خواهیم کرد. امروز درکشور با چند مسأله مواجه هستیم که برخی از آنها جدید است،‌ هنگامی که یک مشکل جدید درجامعه‌ای به وجود می‌آید، مشکلات قدیمی‌تر نیز خود را بهتر بروز می‌دهند.
  امروز آمریکایی‌ها برخلاف تعهدات خود و با همراهی چند کشور در منطقه به فکر اعمال فشار حداکثری به ملت ایران افتاده‌اند، خود آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند که این فشارها بر ایران بی‌سابقه بوده و همه توان خود را در این راستا به کار گرفته‌اند و اگر بخواهیم سیاست خارجی آمریکا را تقسیم کنیم، گاهی اوقات و در برخی هفته‌ها، نیمی از تلاش‌های دولت آمریکا مربوط به منطقه ما و عمدتا معطوف به جمهوری اسلامی ایران است.
  باید ذخایر کالاهای اساسی کشور، همیشه در حد مطمئن باشد، امروز ذخایر کالاهای اساسی کشور بهتر و بیشتر از هر زمان دیگری است و این یکی از اقدامات ارزشمند دولت است. مردم مطمئن باشند تمام مسئولان برای تأمین کالاهای اساسی اعم از تأمین ارز، با همه توان در تلاشند و نباید هیچ‌گونه نگرانی داشته باشند.
  در کنار مشکلاتی که فشار خارجی تحریم بر کشور وارد کرده، برخی مشکلات هم در داخل کشور داشته و داریم، اولین مشکل در کشور ما کاغذبازی و پیچ‌‌وخم‌های اداری است که باید برای رفع آن، تلاش کنیم. اگر مدیرکلی در استان می‌تواند کاری را انجام دهد، وزیر موظف است انجام آن کار را واگذار کند و اگر اقدامی را در یک استان به جای آن‌که دولت تصمیم بگیرد استاندار می‌تواند انجام دهد، دولت باید اختیارات لازم را به استاندار واگذار کند.
روحانی افزود: «امکانات فضای مجازی روزانه گسترش پیدا می کند  و فیلتر و فیلترینگ هم به تدریج به تاریخ خواهد پیوست و اثر آن تا زمانی محدود موثراست. دورانی در این کشور ویدیو ممنوع بود و یکی از مسئولیت های مهم دستگاه‌های امنیتی  گمرکات کشور گرفتن ویدیو و گرفتن نوارهای ویدئویی در خیابان از مردم بود.»
وی تاکید کرد: «ما باید از فناوری های روز دنیا به درستی استفاده کنیم و با نظم و مقررات، هوشیاری و تکیه بر قانون از آن مراقبت کنیم. نمی توانیم این مسائل را رها کرده و با بستن آن بخواهیم از آن خلاص شویم.»


تعداد بازدید :  185