شماره ۱۵۹۹ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
شکست نگران‌کننده تیم کرانچار برابر تاجیکستان
کسی حواسش به تیم امید هست؟

شهروند| تیم امید ایران که این بار برنامه‌های تدارکاتی خود را با برنامه‌ریزی بهتری نسبت به دوره‌های قبلی پیش می‌برد، شکستی عجیب و البته نگران‌کننده‌ را برابر تاجیکستان متحمل شد.
زلاتکو کرانچار که بعد از کش‌وقوس‌های فراوان پیش از بازی‌های آسیایی 2018 هدایت امیدهای فوتبال ایران را برعهده گرفت و نتوانست در این رقابت‌ها به موفقیتی با تیم زیر 21 ساله‌های ایران دست پیدا کند، حالا سعی می‌کند با برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی ترکیب اصلی خود را برای حضور در مسابقات مقدماتی المپیک بشناسد. در روزهایی که همه نگاه‌ها به واسطه برگزاری جام ملت‌های آسیا و بازی‌های تیم‌ملی بزرگسالان به امارات است، تیم فوتبال امید در تورنمنت چهارجانبه قطر شرکت کرده؛ رقابت‌هایی که با حضور 4 تیم ایران، قطر، کویت و تاجیکستان و البته قوانین خاص و عجیبی درحال برگزاری است. در این تورنمنت که هر 4 تیم با هم روبه‌رو می‌شوند، تساوی در کار نیست و بعد از تساوی در 90 دقیقه تیم برنده در ضربات پنالتی مشخص می‌شود. همچنین تعویض‌ها در نیمه اول بدون محدودیت و در نیمه دوم با محدودیت‌های خاصی انجام می‌پذیرد.
در نخستین بازی شاگردان کرانچار مقابل تاجیکستان قرار گرفته بودند که با وجود گلزنی در دقیقه 3، درنهایت مقابل این تیم درجه 3 آسیا 2 بر یک شکست خوردند. این باخت غافلگیر‌کننده باعث شد تا نگاه‌ها به سوی دوحه قطر و کمپ اسپایر که امکانات خوبی را برای امیدهای ایران فراهم کرده، جلب شود.
فقط 2 ماه دیگر تا بازی‌های دور اول مقدماتی المپیک باقی مانده و اگر فکر خاصی به حال این تیم نشود، احتمالا سرنوشت 4 دهه اخیر باز هم تکرار خواهد شد و امیدهای فوتبال ایران نمی‌توانند به المپیک راه پیدا کنند. با گذر از دور اول مقدماتی، دور نهایی هم ‌سال آینده در چنین مقطعی برگزار می‌شود که هیچ وقت خاطره خوشی از آن در ذهن ایرانی‌ها باقی نمانده است.
این بار با توجه به تعیین تکلیف زودهنگام کادرفنی تیم امید و حضور یک مربی خارجی در رأس این تیم انتظارات بالاتر است و همه امیدوارند با توجه به اردوهای متوالی داخلی و خارجی و بازی‌های تدارکاتی مناسب این تیم بتواند طلسم المپیکی‌نشدن فوتبال را بشکند. با وجود حضور بازیکنان سرشناسی که در لیگ برتر هم به میدان می‌روند، گویا تیم امید نیاز به توجه و کار بیشتری برای حضور در مقدماتی المپیک دارد.

 


تعداد بازدید :  511