شماره ۱۵۹۹ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد
پرداختن به اهداف هلال و دوری از حاشیه

دکتر محمودرضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در نشست پایانی دومین اجلاس مدیران و روسای شعب جمعیت سراسر کشور با بیان این‌که مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده کارگاه‌های پیش‌بینی‌شده در دومین اجلاس مدیران و روسای شعب جمعیت سراسر کشور به خوبی برگزار شده‌اند، گفت: «با سر زدن به این کارگاه‌ها در زمان کوتاهی که داشتیم، بسیار آموختم. محتوای این کارگاه‌ها جمع‌بندی‌شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در هر حال کارگاه‌ها به خوبی برگزار شدند و حتی دو کارگاه فوق‌العاده با موضوعات طرح نوروزی و دانشگاه‌های علمی-کاربردی برگزار کردیم.»
وی ادامه داد: «اعتقادمان این است که باید نظرات کارشناسی را از پایین به بالا بگیریم و اگر قرار است دستورالعملی صادر شود، به دو دلیل باید نظرات کارشناسی صاحبان فرآیند باشد؛ دلیل نخست این‌که تصمیم کارشناسی‌شده و درستی باشد و دلیل دوم قابل اجرا بودن آن است. شما صاحب جمعیت هلال‌احمر هستید و اگر صاحبان فرآیند در تصمیم‌گیری شریک باشند، این تصمیم صحیح و قابل اجرا خواهد بود.»
دبیر کل جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که یکی از مواردی که برای ما بسیار حایز اهمیت بود، پرداختن به متن قضیه و دوری از حاشیه بود، تاکید کرد: «در جمعیت هلال‌احمر اساس‌نامه، برنامه پنج ساله و اهداف هفت‌گانه مشخص است و باید بر این اساس رو به جلو حرکت کرد. همیشه باید این را در نظر داشته باشیم که بر پایه چه هدفی در جمعیت هلال‌احمر خدمت می‌کنیم.»  وی اضافه کرد: «مورد دیگری که باید آن را در نظر گرفت، اقدام در حیطه شرح وظایف جمعیت هلال‌احمر است. باید بدانیم که بنا نیست به هر قیمتی هر کاری را انجام دهیم و باید اصولی داشته باشیم و بر همان اساس حرکت کنیم.»
نخستین کسانی که در صحنه حوادث حاضر می‌شوند، خود مردم هستند
دکتر محمودرضا پیروی چابکسازی ستاد و تحرک صف را از موارد ضروری دیگر خواند و گفت: «در این دو روز دغدغه بسیاری از دوستان این بود که خدمت در صف زیاد و علاقه‌مندی به خدمت در ستاد کمتر شود. بحث دیگر هم حضور مدیران ما در صحنه است؛ از مشکلاتی که در کشور داریم این است که سرلشکر و فرمانده زیاد داریم، اما سرباز در صحنه کم داریم. تشریفات اداری همیشه زیاد است، اما کاری که در صحنه انجام می‌شود، باید در اولویت قرار بگیرد.»
وی با تاکید بر اهمیت آموزش همگانی ادامه داد: «آموزش پرسنلی باید در تمام ارکان سازمان نهادینه شود. ما وظیفه سنگینی در آموزش‌وپرورش برای کودکان، نوجوانان و جوانان برعهده داریم؛ با این دیدگاه که نخستین کسانی که در صحنه حوادث حاضر می‌شوند، خود مردم هستند. در یک تصادف نخستین گروهی که به محل حادثه می‌رسد، جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی یا اورژانس نیست، بلکه خود  مردم عادی هستند. در یک زلزله نخستین گروهی که حضور پیدا می‌کند، مردم عادی هستند و می‌توانند کارهایی را انجام دهند که بسیار عظیم‌تر از نقش ما باشد و اینجاست که نقش سازمان داوطلبان یا جوانان باید به خوبی ایفا شود.» دبیرکل جمعیت هلال‌احمر بحث بعد را پرهیز از بخشی‌نگری داخلی و خارجی خواند و گفت: «هلال‌احمر یک عنوان دارد و مردم بیشتر از این عنوان را نمی‌شناسند، چیزی که ما به‌عنوان جوانان، داوطلبان، امدادونجات و غیره می‌شناسیم، تعاریفی هستند که برای ما مفهوم دارند. باید یک ید واحده باشیم و هماهنگ و همگام با هم جلو برویم و بعد که این هماهنگی به وجود آمد، حتی بیرون از سازمان خودمان در تمام عرصه‌ها، بحران‌ها و حوادث حضور داشته باشیم و درنهایت همه ما به‌عنوان یک ایرانی از این خدمات استفاده خواهیم کرد.»
وی با تاکید بر این‌که باید در همه حوزه‌ها شاخص داشته باشیم، ادامه داد: «تشکیل تیم‌های تحقیق و توسعه در سازمان‌ها، معاونت‌ها و استان از برنامه‌های مدنظر ما است و با استفاده از این تیم‌ها می‌توانیم صحیح‌ترین تصمیم را بگیریم و به کسی هم ظلم نخواهد شد.»  پیروی ایجاد یک جنبش نرم‌افزاری در جمعیت هلال‌احمر و به‌روز‌شدن اطلاعات را ضروری خواند و گفت: «داشتن اطلاعاتی به‌روز از تمام بخش‌ها می‌تواند کمک کند تا بدانیم در زمینه‌های مختلف چه شرایطی داریم.» وی با تاکید بر قانونمندکردن استخدام، اعطای تسهیلات و تخصیص اعتبارات براساس اولویت‌ها و برنامه‌های ابلاغی گفت: «کسانی که در این رابطه پیشنهادات مدون دارند، برای ما ارسال کنند، تا به‌زودی شاخص‌هایی برای روند استخدام‌ها گذاشته شود.»


تعداد بازدید :  233