شماره ۱۵۹۹ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
بیانیه پایانی اجلاس سراسری مدیران و روسای شعب هلال‌احمر
تلاش برای ترویج صلح و دوستی و پاسخگویی موثر به حوادث و سوانح

شهروند|  اجلاس سراسری مدیران و روسای شعب جمعیت هلال‌احمر با قرائت بیانیه‌ای در ۱۰ بند به کار خود پایان داد. متن بیانیه پایانی اجلاس  که توسط دکتر احمدی رئیس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی قرائت شد به شرح زیر است:  
«بسم الله الرحمن الرحیم»
در آستانه چهلمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل؛ خمینی بت‌شکن (ره)، شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهدای امدادگر جمعیت هلال‌احمر، آزادگان و جانبازان ایثارگر نظام مقدس اسلامی و در ظل توجهات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) چهارمین اجلاس سراسری مدیران ستادی، مدیران عامل و روسای شعب جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور در دی ماه ۹۷ با صدور این بیانیه به‌عنوان میثاق‌نامه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به کار خود پایان می‌دهد.
۱- جوانان، داوطلبان، امدادگران، کارکنان و مدیران جمعیت هلال‌احمر با اعتقاد به اصل انسانیت و بشردوستی تمام تلاش خود را برای ارتقای کرامت انسانی و کاهش آلام بشری با تکیه بر ارزش‌های ناب اسلامی و اصول مقدس دین مبین اسلام به عمل خواهند آورد.
۲- برای ترویج صلح و دوستی و پاسخگویی موثر و مطلوب به حوادث و سوانح ملی و بین‌المللی با پیش‌بینی و آینده‌نگری مناسب و با اتکای بر آمادگی‌ها و مدیریت مخاطرات و ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی و با بهره‌گیری از منابع عظیم خدمات داوطلبانه جوانان و امدادگران و اعتماد مردم شریف ایران اسلامی تمام تلاش خود را به عمل خواهیم آورد.
۳- ما با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و انسانی و اصول بی‌طرفی و بی‌غرضی نهضت جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر تلاش خواهیم کرد. تا آلام دردمندان ناشی از جنگ‌ها و منازعات منطقه‌ای و بین‌المللی را کاسته و تمام همت خود را برای کمک به همنوعان و برقراری صلح پایدار و دوستی در عرصه بین‌المللی و ایجاد جهانی عاری از خشونت به کار ببندیم.
۴- در قریب به یک قرن خدمات درخشان و چشمگیر جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی حاصل تلاش تمامی شعب، اعضا، کارکنان و مدیران با حفظ یگانگی بوده است. در چهل سالگی درخت پرثمر و تنومند انقلاب اسلامی ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای پرافتخار جمعیت هلال‌احمر تمامی همت خویش را صرف بالندگی و ترسیم آینده‌ای روشن با اتکا بر منابع و ظرفیت‌های عظیم بشردوستانه، داوطلبانه، خیرین و واقفین خواهیم نمود.
۵- ما برای ارتقای سرمایه اجتماعی با تکیه بر مشارکت جوانان و داوطلبان و همه آحاد مردم ایران اسلامی و در چارچوب استراتژی‌های فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و با انجام خدمات اعتمادساز و احترام به مردم، داوطلبان و خیرین جمعیت هلال‌احمر براساس توسعه شبکه‌های داوطلبی اقدام خواهیم نمود.
۶- ما انتظار داریم برای ایجاد جامعه‌ای تاب‌آور، مردم و مسئولان ایران اسلامی نسبت به توسعه و فراگیری آموزش‌های همگانی و ترویج فرهنگ پیشگیری و مقاوم‌سازی جمعیت هلال‌احمر یاری رسانده و این جمعیت بی‌شک با تمام توان و ظرفیت خود و با هماهنگی‌های بین‌بخشی و فرابخشی نسبت به استقرار جامعه آماده در برابر مخاطرات اقدام خواهد نمود.
۷- پیشینه دیرین ما ایرانیان برای گسترش مهربانی و محبت ما را بر آن داشت تا با اتکا به ظرفیت‌های مردم عزیز میهن اسلامی نسبت به حمایت از سلامت انسان‌ها و کاهش آلام بشری اقدام نموده و انتظار داریم همه آحاد جامعه با کمک به گسترش این مفاهیم و ارزش‌ها و تمرین مهارت‌های انسانی نسبت به توسعه خدمات بشردوستانه، این موسسه مردمی و خیریه را یاری رسانند.
۸- ما حافظان صلح و بشردوستی، ضمن محکوم نمودن تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و نظام سلطه برای ایران اسلامی معتقدیم با توجه به بی‌طرفی و خدمات بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر نقش اساسی در تامین داروها و تجهیزات پزشکی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارد و سال‌های متمادی تمام تلاش خود را برای خدمت به اقشار ضعیف، دردمند و نیازمند به کار بسته است. این تحریم‌ها ناقض حقوق بشر بوده و برای خدمات سلامت و تامین دارو و مایحتاج دارویی، درمانی و غذایی مردم بایستی هرچه سریع‌تر لغو و بلا اثر گردد.
۹- ما تاکید می‌کنیم که برای حفظ انسجام سازمانی و وحدت همه لایه‌ها و ارکان جمعیت هلال‌احمر نسبت به اقدامات تشتت‌برانگیز خودداری نموده و برای ارتقای اعتماد عمومی مردم به این موسسه خیریه و عام‌المنفعه از هرگونه اقدامی که منتج به آسیب رساندن به این سرمایه ارزشمند می‌گردد، خودداری نموده و ضمن اعلام حمایت قاطع از انسجام سازمانی و برای ارتقای پشتوانه اجتماعی در سایه فرماندهی و مدیریت واحد جمعیت از هیچ تلاشی فروگذار ننماییم.
۱۰- امدادگران، کارکنان و اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر نبایستی به‌عنوان هدف در مخاصمات و منازعات تلقی گردند. ضمن محکومیت تعرض تروریستی به گروه‌های امدادونجات و بشردوستانه و گرامی‌داشت یاد و خاطره قربانیان همکار همچون شهید کوهسار فاتحی از جمعیت هلال‌احمر کردستان حمایت قاطع خود را از حفظ امنیت جانی  و شغلی همکاران و امدادگران  و اعضا اعلام می‌داریم.


تعداد بازدید :  363