شماره ۱۶۰۳ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن
صفحه را ببند
سلطان بلیت جشنواره تحت تعقیب قرار گرفت

حسام حیدری طنزنویس

خب تا جشنواره فیلم فجر زمان کمی باقی مانده و در همین رابطه، دوستان دلال‌مان که در تمام عرصه‌ها حضور فعال و مستمری دارند، این‌بار با خرید، احتکار و فروش گران‌تر بلیت‌های جشنواره، برگی دیگر بر دفتر افتخارات خود افزودند. درحالی خریدوفروش بلیت‌های جشنواره در بازار سیاه و اپلیکیشن‌های خرید با آگهی‌های: «چهارتا مهدویان می‌دم دو تا طناز می‌گیرم» و «اونایی که فقط خریدارن پیام بدن» ادامه دارد که برخی از افرادی که با این روش بلیت جشنواره را خریداری کرده‌اند، از بوی رب گوجه‌ای که بلیت‌ها گرفته، خبر داده‌اند که این نشان می‌دهد محتکران عزیز هرچیزی که دست‌شان می‌رسد را تو انبار جمع می‌کنند و کاری به این ندارند که رب گوجه‌فرنگی است یا بلیت جشنواره. درهمین رابطه خبر می‌رسد که «سلطان بلیت جشنواره» و «سلطان صندلی جلو سینما» هم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.
خبر دیگر این‌که صداوسیما، 400نفر را برای پوشش خبری جشنواره فجر و دریافت کارت ورود به سالن رسانه‌ها به دبیرخانه معرفی کرده است. واقعا چه خبر است دوستان؟ شما که آخرسر یک تصویر اکستریم لانگ‌شات از مراسم اختتامیه نشان‌مان می‌دهید که در همان موقع اهدای جایزه بهترین بازیگر زن، صداوسیما کلا حرکت آهسته صحنه‌های قبلی می‌شود. این همه آدم به چه کارتان
 می‌آید؟
حالا که صحبت صداوسیما شد، این را هم خدمت‌تان عرض کنم که معاون سازمان صداوسیما گفته: «بیشتر از 80‌درصد مردم بیش از 200دقیقه از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند.»
البته من خبر ندارم که جناب معاون این خبر را از کجا آورده ولی به‌عنوان کسی که وقت زیادی را صرف شبکه عوض‌کردن می‌کنم، خدمت‌تان عرض کنم که بیشتر علاقه من به تبلیغ قابلمه است؛ یعنی از این 200دقیقه، حدود 60دقیقه‌اش را تبلیغ قابلمه نگاه می‌کنم، چون برایم مهم است که ببینم آیا سرویس هشت پارچه با لایه نسوز ارسال رایگان هم دارد یا نه. بقیه وقتم را هم صرف برنامه‌های آموزشی کنکور و تبلیغات ستاره مربعی می‌کنم. البته این چندوقت اخیر، به امید این‌که شانسم بزند و یکدفعه جکی‌چانی، چیزی پیدا کنم هم، زیاد سراغ تلویزیون می‌روم ولی خب تا الان که موفق نبودم و بیشتر آباژور نصیبم شده.
یک خبر آماری دیگر هم این‌که براساس اطلاعات مرکز آمار ایران، 81درصد مردم ایران در ‌سال گذشته به سینما و 95‌درصد به تئاتر نرفته‌اند. این آمار یک‌جوری نیست؟ ما که هرکی را تو اینستاگرام نگاه می‌کنیم، منتقد فیلم است و هر روز از دیوید لینچ و کریستوفر نولان جمله قصار استوری می‌کند و تو بیو اینستاگرامش نوشته: «film critic,  love animal» پس چطوری است که اینها تو
آمار نیستند؟

تعداد بازدید :  257