شماره ۱۶۱۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن
صفحه را ببند
تریبون

کیوان ساکت:  «باید ردیف بودجه مشخصی در حوزه موسیقی مانند تمامی وزارتخانه‌ها درنظر گرفته شود و به منظور انجام فعالیت‌های موسیقی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد تا بتواند به‌طور مشخص در حوزه موسیقی آن را صرف کند. بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید صرف خانه موسیقی شود، زیرا که عملکرد مناسبی برای اهالی موسیقی نداشته است و شاهد هستیم که چهره‌های بزرگ این حوزه نیز در این سال‌ها به دلیل رویه نادرستی که پیش گرفته شده، از این خانه جدا شده‌اند.»
 
‎وحید تاج:  «زمانی می‌گفتند در فضای فعلی خواننده‌سالاری وجود دارد و این موضوع را مدام تکرار می‌کردند، اما درواقع این‌گونه نیست. کدام‌یک از خوانندگان جوان و کاربلد برمبنای خواننده‌سالاری رفتار کرده‌ و پیش رفته؟! حتی حاضرم از این خوانندگان نام ببرم. مجتبی عسگری، پوریا اخواص، امیر اثنی‌عشری و مهدی امامی خوانندگانی جوان هستند و به‌طور جدی درحال فعالیتند. شما عکس این هنرمندان را روی کدام آلبوم‌ها دیده‌اید؟ آن‌چه موجب دلخوری برخی از هنرمندان شده، این است که نامشان در لیست جشنواره موسیقی فجر نیست که خیلی بد است؛ زیرا به‌طور مثال مخاطب نمی‌داند خواننده ارکستر ملی که قرار است در جشنواره به اجرای برنامه بپردازد، چه کسی است؟ شاید آن مخاطب به آن خواننده علاقه‌ای نداشته باشد.»
 
سینا دادخواه: «ادبیات زمانی می‌تواند شرایط جامعه را نقد کند که مطمئن باشد نهادهای قدرت این تاب‌آوری را در مقابل نقد دارند؛ این مهمترین مسأله در انجام این کار است. درباره توان ادبیات در نقد شرایط جامعه دو وجه وجود دارد؛ یکی این‌که آیا ادبیات می‌تواند این کار را بکند؟ بله ادبیات می‌تواند این کار را بکند. حداقل در تاریخ معاصر نشان داده است که در نقد شرایط جامعه نقش دارد و به شیوه‌های مختلف و با ابزارهای مختلف می‌تواند این کار را انجام دهد. اما این‌که آیا در وضع حاضر می‌تواند این کار را انجام دهد یا نه، این بحث دیگری است.»


تعداد بازدید :  198