شماره ۱۶۱۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن
صفحه را ببند
پاسخ دانشگاه الزهرا به یک ادعای نادرست
پایان‌نامه‌های ما تک‌نسخه هستند

 نظر به انتشار ادعایی نادرست پیرامون دانشگاه الزهرا تحت عنوان «گزارش تصویری» در روزنامه «شهروند» یکشنبه 7 بهمن‌ماه جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند:  
مستند این گزارش مطلبی از یک صفحه است که در آن ضمن انتشار تصویری مجعول ادعا شده است که دانشگاه الزهرا (س) در انتشار پایان‌نامه‌ها و تعدد نسخ آنها اسراف ورزیده و در نتیجه سالانه چند وانت پایان‌نامه از این دانشگاه دور ریخته می‌شود. برخلاف این ادعا، براساس ضوابط دانشگاه، فقط یک نسخه از پایان‌نامه‌های دانشجویان برای کتابخانه منتشر می‌شود و این نسخه نیز با هدف صیانت از تلاش علمی دانشجویان و همچنین سرویس‌دهی به مراجعان در گنجینه کتابخانه مرکزی نگهداری می‌شود. صرفه‌جویی منطقی و پرهیز از اسراف همواره سرلوحه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه بوده و در همین راستا، یکی از اهداف تجمیع کتابخانه‌های دانشکده‌ای در کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا (س) پیشگیری از انتشار چندنسخه‌ای از هر پایان‌نامه بوده است. حتی اساتید راهنما و مشاور نیز حتی‌المقدور نسخه‌های الکترونیکی دریافت می‌نمایند.
پیرامون تصویر مورد استفاده در گزارش مذکور نیز باید یادآور شد که این تصویر سندیتی ندارد و یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گویای آن است که همین تصویر و با ادعایی مشابه، در برهه‌های زمانی نه‌چندان دور به دانشگاه امیرکبیر و برخی مراکز علمی دیگر نیز نسبت داده ‌شده است.
در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های هیأت تحریریه «شهروند» برای آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی و اجتماعی، انتظار می‌رود در قبال ادعاهایی از این جنس، خبرنگاران از نهاد متهم شده برای روشن شدن ابعاد واقعی ماجرا پیگیری‌های لازم را لحاظ فرمایند. بی‌شک دقت در اطلاع‌رسانی، اعتماد عمومی به رسانه‌ها را افزایش خواهد داد.

 


تعداد بازدید :  178