شماره ۱۶۱۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن
صفحه را ببند
چرا پرسپولیس با وجود هشدار AFC جریمه و محروم شد؟
مدیر روابط بین‌الملل پرسپولیس: تماشاگر از شهرستان می‌آید نمی‌توانیم راه ندهیم!

شهروند| بعد از راهیابی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیای 2018 بارها شنیدیم AFC ایرادهایی را به نحوه میزبانی سرخپوشان در ورزشگاه آزادی وارد کرده و همین باعث شد وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هم برای رفع این ایرادها وارد عمل شوند، اما حالا بعد از گذشت چندماه خبر رسیده کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس را به خاطر برخی تخلفات جریمه و محروم کرده است.
75‌هزار دلار جریمه و یک جلسه محرومیت!
بعد از گذشت حدود 80روز از برگزاری دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران روز گذشته AFC حکم خود را پیرامون برخی تخلفات در جریان این میزبانی و البته بازی نیمه‌نهایی اعلام کرد. طبق آرای کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه پرسپولیس به دلیل حضور بیش از حد تماشاگران برای هریک از دو بازی برابر السد در مرحله نیمه‌نهایی و برابر کاشیما آنتلرز در بازی پایانی که به مسدودشدن بعضی مسیرهای عبور تماشاگران منجر شد، به مبلغ 30‌هزار دلار و در مجموع 60‌هزار دلار جریمه شد. پرسپولیس همچنین به دلیل مسائل مربوط به بلیت‌فروشی نیز با 15‌هزار دلار جریمه نقدی روبه‌رو شده است. همچنین براساس این حکم، پرسپولیس با یک جلسه محرومیت تعلیقی از حضور تماشاگران روبه‌رو شد که تا دو‌سال ادامه خواهد داشت. این یعنی علاوه بر این‌که خطر محرومیت یک جلسه‌ای در کمین پرسپولیس است، این باشگاه باید چیزی حدود 900‌میلیون تومان جریمه بدهد!
هشدارهایی که جدی گرفته نشد
از اصلی‌ترین ایرادهایی که AFC به مسئولان فوتبال ایران برای برگزاری فینال گرفته بود، همین حضور بیش از حد تماشاگران در استادیوم آزادی بود. حتی مسئولان وزارت ورزش در آن مقطع اعلام کردند با پلیس هماهنگی‌هایی داشتند که اجازه ندهند تماشاگران در راهروهای ورزشگاه بنشینند در ضمن با توجه به رعایت‌نکردن استانداردهای AFC بعید نیست محرومیت تعلیقی پرسپولیس هم در فصل جدید لیگ قهرمانان به حالت قطعی تبدیل شود و این تیم در یک بازی نتواند از تماشاگران خود بهره ببرد.
 برای این‌که بپرسیم مقصر جریمه درنظر گرفته‌شده، کیست؛ به سراغ امیر حسینی، مدیر روابط بین‌الملل باشگاه پرسپولیس رفتیم. او در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا چنانچه تخلفی صورت بگیرد، همه جرایم متوجه باشگاه میزبان می‌شود؛ حالا می‌خواهد مقصر آن پلیس باشد یا فدراسیون. AFC باشگاه پرسپولیس را می‌شناسد و ما هم نمی‌توانیم تقصیر را بر گردن فرد دیگری بیندازیم. یکی از تذکرات جدی AFC قبل از فینال درباره همین بحث تماشاگران بود که بازهم رعایت نشد. به‌ هرحال با توجه به زیرساخت‌های فعلی نمی‌توان تعداد تماشاگران را کنترل کرد. AFC می‌گوید، نباید حتی یک‌نفر بیشتر از 78116 نفری که برایشان صندلی در ورزشگاه آزادی تعبیه شده، وارد استادیوم شوند، اما وقتی از شب قبل از بازی از شهرستان‌ها برای تماشای مسابقه می‌آیند، دیگر نمی‌توان آنها را راه نداد! شاید برخی از آنها بدون بلیت وارد ورزشگاه شده باشند!»
وی همچنین می‌افزاید: «درعین این‌که تماشاگران ایرانی یک وزنه برای باشگاه‌ها به حساب می‌آیند، این جرایم را هم باید درنظر داشته باشیم. وقتی من در کلاس‌های AFC شرکت می‌کنم، بارها از من پرسیده شده و حتی نامه رسمی به دست ما رسیده که چطور این‌قدر طرفدار را در استادیوم جمع می‌کنید! به‌ هرحال باید خودمان را با قوانین هماهنگ کنیم تا دیگر دچار چنین جریمه‌هایی نشویم؛ اگرچه با توجه به زیرساخت‌های فعلی این کار سخت است.»


تعداد بازدید :  253