شماره ۱۶۱۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان‌های امام راحل و شهیدان:
هیچ قدرتی نمی‌تواند به ما آسیب بزند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان‌های امام راحل و شهیدان که صبح روز گذشته در آستانه دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد، سخنانی داشت که مهمترین بخش‌های آن را در ادامه می‌خوانید:  
  این اجتهاد امام بود که سرآغاز نهضت عظیم اسلامی در ایران شد؛ اجتهاد امام بود که تشخیص داد اساس اسلام، اعتقادات مردم و فرهنگ دینی مردم در خطر اصلی قرار گرفته است. تفسیر و تبیین امام از دین و شرایط زمان بود که توانست امید را در آحاد مردم جامعه به وجود آورد. امام(ره) مردم را به آینده بهتر، سرزمین مستقل، حاکمیت مردم و موازین اسلامی امیدوار کرد و امیدی که امام در مردم آفرید، جامعه میلیونی ایران را بسیج کرد که این امری بی‌نظیر در تاریخ بود.
  امام‌خمینی(ره) به همه آموخت که قدرت نرم می‌تواند بر قدرت سخت پیروز شود. امام راحل از شخصیت‌هایی بود که به توانمندی قدرت‌ نرم معتقد بود و به همین دلیل مردم را بالاترین قدرت می‌دانست و با همین پشتوانه بر قدرت‌های سخت پیروز شد. در دنیا نمونه‌های کمی سراغ داریم که انقلابی بتواند صددرصد بدون اتکا به قدرت‌های خارجی بر رژیم تا دندان مسلح و متکی بر قدرت‌ جهانی یعنی آمریکا پیروز شود.
  قبل از پیروزی انقلاب در میان شاگردان والامقام امام(ره) مباحثی مطرح بود که بعد از پیروزی انقلاب نوع حکومت چگونه باشد؛ لذا آن را بعضی به شکل خلافت می‌دیدند و برخی نمی‌دانستند که آرای مردم تا کجا نقش دارد. لذا این‌گونه مباحث در نوفل‌ لوشاتو و بعد از نماز مغرب و عشا مطرح می‌شد و در آن مرحوم منتظری، مرحوم موسوی اردبیلی و شماری دیگر ازجمله شهیدان مطهری و بهشتی ساعت‌ها و شب‌ها در پاریس و نوفل ‌لوشاتو با امام(ره) به بحث می‌نشستند. پس از این گونه مباحث بود که امام راحل حکومت اسلامی را به جمهوری اسلامی تبدیل کرد و شعار مردم را تغییر داد و این شعار از آزادی، استقلال و حکومت اسلامی به آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی تبدیل شد و این همان انقلابی است که  بعد از 47 روز مردم را پای صندوق‌های آرا آورد تا به جمهوری اسلامی ایران رأی بدهند. تا زمانی که جمهوریت و اسلامیت پابرجا است، انقلاب و نظام ما نیز پایدار می‌ماند. خدای ناکرده آن روزی پایه‌های انقلاب می‌تواند، سست شود که مردم در یکی از این دو اصل جمهوریت و اسلامیت تردید کنند.
  امروز همه دنیا توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران را محکوم کرده و در مقابل از ایران حمایت می‌کنند. آمریکا تنها نسبت به ملت ایران بد عهد نیست. برخی‌ها نباید تفسیر نادرستی داشته باشند، امروز مشکلات ما عمدتاً به خاطر فشار آمریکا و اذناب آن است و نباید به جای محکوم‌کردن دشمنان، دولت خدمتگزار و نظام اسلامی مورد سرزنش قرار بگیرد و این می‌تواند بالاترین خسران و زیان باشد که کسی در کشور واقعیت‌ها را لمس نکند.
  کسی نگوید که دولت ایران در برابر دیگرانی به مذاکره نشست، اما پیش‌بینی نکرد که یکی از آنها بعد از 2‌ سال صداقت و امانتداری را زیرپا بگذارد. بر اساس این منطق نعوذبالله پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) صلح حدیبیه را امضا‌ کردند و امام‌حسن مجتبی(ع) پیمانی را امضا کردند که نمی‌دانستند طرف مقابل آن را زیر پا می‌گذارد.
  اصل عهد و پیمان به مصلحت کشور بوده و امروز هم است. بالاترین افتخار سیاسی ایران در دهه‌ها و قرون اخیر مذاکرات قدرتمند ایران در برابر 6 قدرت بزرگ جهان بود و پیروزی‌هایی که در عرصه‌های مختلف در این مذاکرات برای ایران به دست آمد، هیچ‌گاه از دست نخواهد رفت.


تعداد بازدید :  208