شماره ۱۶۱۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
حمله فضایی‌ها به تهران!
حضور سربازان فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای در همایش بانکداری الکترونیک شاید باور نکردنی باشد، اما خلاقیت ایرانی را پایانی نیست

همایش بانک مرکزی با حواشی فضای مجازی مواجه شد. تصاویر منتشرشده از هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت نشان می‌دهد که تعدادی بازیگر با گریمی شبیه سربازان فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای جلوی خروجی سالن همایش و میان مردم می‌چرخند. کاربران فضای مجازی با بولدکردن این تصاویر نوشته بودند که آنها چه ربطی به نظام پرداخت الکترونیک دارند؟ تماس گرفتیم تا ماجرا را از متولیان برگزاری همایش یعنی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و بانک مرکزی جویا شویم اما گویا آن‌قدر سرشان شلوغ بود که نتوانند به تلفن‌هایشان جواب دهند. مسئولان وزارت ارتباطات هم به «شهروند» گفتند که گرچه شرکت‌های دانش‌بنیان و پرداخت‌های اینترنتی در این همایش حضور پررنگی داشته‌اند اما آنها برنامه‌ریزی این همایش را برعهده نداشته و نمی‌دانند که طراح این بی‌سلیقگی چه کسانی بوده‌اند؟ برخی شرکت‌کنندگان در این همایش می‌گویند، احتمالا این بازیگران می‌خواستند اصطلاح «افسران جنگ نرم» را نمایش بدهند. برخی دیگر معتقدند شاید آنها تصمیم داشته‌اند بحث امنیت در نظام‌های پرداخت را به تصویر و اجرا بکشند. برخی هم به شوخی می‌گویند که «پلیس فتا همه جا هست!» و به کنترل‌های متعدد فضای مجازی در ایران اشاره می‌کنند.
دسته‌ای دیگر هم معتقدند که اگر فرض کنیم برگزارکنندگان همایش تصمیم داشته‌اند به موضوع مهم امنیت در پرداخت الکترونیک پول بپردازند، نهایت کج‌سلیقگی را داشته‌اند؛ زیرا نمایش امنیت در فضای مجازی با این شکل و شمایل بیشتر حس تهدید را به مخاطب القا می‌کند تا امنیت.  همایش دو روزه بانکداری الکترونیک روز چهارشنبه در برج میلاد به کار خود پایان داد و البته امسال محور اصلی این همایش و صحبت‌های عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی امنیت در نظام‌های پرداخت بود. او گفته بود که بیشترین شکایت‌های سایبری مربوط به کلاهبرداری‌های مربوط به کارت‌های بانکی است و بانک مرکزی با برنامه‌ریزی‌هایی تلاش می‌کند تا امنیت بیشتری برای پرداخت‌های اینترنتی فراهم کند.


تعداد بازدید :  255