شماره ۱۶۱۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن
صفحه را ببند
تریبون

برای پولشویی راه دیگری انتخاب کنید
 سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد با گلایه از ورود پول‌های اشتباه و ناروا به هنر تئاتر، سینما و حتی تلویزیون گفت: «همه این مشکلات و معضلات هم به سرمایه‌گذاری‌های غلط و برخورد تجاری با هنر برمی‌گردد. واقعا گلایه‌ دارم که جای یک نوع پول درآوردن‌هایی در هنر ما نیست. اگر می‌خواهید پولشویی کنید، راه دیگری انتخاب کنید؛ به هنر چه کار دارید؟ برخی می‌آیند و به یک‌باره روی هشت فیلم سرمایه‌گذاری می‌کنند و اصلا به پژوهش و دانش هنری اعتقادی ندارند. یا پای‌شان را به تئاتر می‌گذارند و پایه‌گذار یک بدعت‌ غلط در این هنر غنی و ارزشمند می‌شوند.» او در حاشیه افتتاحیه سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت:   «خواستیم از سازمان سینمایی این شفافیت مالی آغاز شود. این حرکت از ‌سال گذشته شروع شده و چند صباحی است گسترش بیشتری پیدا کرده است.»

مزرعه 70 هکتاری کاشت خشاش!
 محمدجواد آذری جهرمی،‌ وزیر ارتباطات در توییتر خود نوشت: «در پایش سطوح زیرکشت کشور توسط پژوهشگاه فضایی ایران، به مزرعه‌ای 70 هکتاری در یکی از شهرهای کشور برخوردند که در آن ‎خشخاش کشت می‌شود. خواسته‌ام همه شهرها بررسی شود. باز هم فناوری در خدمت ‎شفافیت، هر چند برخی نمی‌پسندند.»

تشدید مجازات اسیدپاشی
 سیده فاطمه حسینی، نماینده تهران در مجلس از تصویب جزییات طرح «تشدیدمجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن» در جلسه دیروز کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس خبر داد. او در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: «در موضوع تشدید مجازات اسیدپاشی، علاوه بر قصاص نفس یا عضو، با توجه به میزان دیه اعضای بدن، حبس‌های تعزیری درجه یک تا ۴ پیش‌بینی شده است.» به گفته حسینی، برمبنای یکی از مواد این طرح، تشدید مجازات معاونت در جرم اسیدپاشی پیش‌بینی شده است. او در ادامه با اشاره به مواد مربوط به حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از اسیدپاشی در این طرح،  افزود: «همچنین پرداخت دیه از بیت‌المال در صورت عدم دسترسی یا شناسایی مرتکب نیز در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.»

 


تعداد بازدید :  252