شماره ۱۶۱۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
اعتراض به کنسرت ماریا کری در عربستان

ماریا کری، ستاره موسیقی پاپ که قرار است در عربستان ‌سعودی کنسرت داشته باشد با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شده است. فعالان حقوق بشر از او خواسته‌اند تا اجرای خود را لغو کند، چون از نظر آنها این کنسرت به معنای همدستی با پادشاهی عربستان است که در سطح جهان متهم به زیر پا‌گذاشتن حقوق بشر و به‌خصوص اقدام علیه مدافعان حقوق زنان در این کشور است.
سخنگوی کری گفته است که این کنسرت برگزار خواهد شد. برای نخستین‌بار دسامبر ‌سال گذشته سینما‌های عمومی در عربستان باز شد و در رویداد‌های مختلف موسیقی، هنرمندان سر‌شناسی از انریکه ایگلسیاس گرفته تا بلک‌آید پیز روی صحنه رفتند.
در تلاش برای جلوگیری از اجرای کنسرت ماریا کری، سازمان مردم‌نهاد مدافع حقوق زنان به نام کد‌ پینک یا زنان برای صلح طوماری منتشر کرد و در آن از عموم مردم خواست تا با امضای آن از هنرمندان بخواهند که عربستان‌ سعودی را تحریم کنند.
در این طومار خطاب به ماریا کری آمده است: «اگر در (عربستان) کنسرت اجرا کنی، درواقع به آنها کمک کرده‌ای که جنایات جنگی و سرکوب زنان و روزنامه‌نگاران و همه معترضان را با هنر لاپوشانی کنند.»
این سازمان مدافع حقوق زنان چنین ادامه می‌دهد: «هر چند زنان به‌تازگی در عربستان از حق رانندگی برخوردار شده‌اند، اما تا امروز این حکومت تعدادی از زنان شجاعی را که کارزار‌های گوناگونی برای آزادی رانندگی زنان راه انداخته بودند، دستگیر، زندانی و شکنجه کرده است.»


تعداد بازدید :  190