شماره ۱۶۱۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

پایان فرار زندانی سابقه‌دار از بیمارستان امام خمینی (ره)
شهروند| شش عضو باند سارقان مسلح که چندی پیش به شیوه‌ای مسلحانه همدست خود را از بیمارستان امام خمینی (ره) فراری داده بودند، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند.سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری 6عضو سارقان مسلح خبر داد که چندی پیش با اجرای سناریوی فرار به شیوه مسلحانه اقدام به متواری کردن یکی از همدستان و اعضای گروه خود از بیمارستان امام خمینی (ره) کرده بودند. بر پایه این گزارش، ساعت 11 صبح روز 9 آبان‌ سال‌جاری یکی از محکومان به زندان برای انجام اقدامات درمانی همراه با یکی از ماموران بدرقه سازمان زندان‌ها به بیمارستان امام (ره) منتقل شده بود که به محض ورود به محوطه بیمارستان، چهار نفر مسلح به سلاح کمری با شلیک چهار تیر هوایی و تهدید مامور بدرقه، زندانی را فراری داده و هر پنج نفر آنها با یک خودروی سواری از محل متواری شدند. گفتنی است زندانی فوق از مجرمان سابقه‌دار در زمینه شرارت، سرقت ملسحانه و نزاع و درگیری بود که با صدور محکومیت از سوی نظام قضائی در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گرفته بود.

آموزش سرقت از مدارس استثنایی در زندان
شهروند| زن جوان با ورود به مدارس استثنایی پایتخت و شهرستان‌های اطراف، اموال معلمان این مدارس را سرقت می‌کرد. این زن هر بار تحت عنوان بازرس یا والدین یکی از دانش‌آموزان وارد مدرسه می‌شد و در فرصت مناسب دست به دزدی می‌زد. او در بازجویی‌ها اعتراف کرد که این روش سرقت را از زنی دیگر در زندان آموزش دیده است. مدتی بود که سرقت‌های سریالی توسط زنی جوان از مدارس استثنایی در تهران و شهرستان‌های حومه در جنوب تهران گزارش می‌شد. با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت و با توجه به شیوه سرقتی متهم تصاویر به دست آمده از او بین مدارس تهران و شهرستان‌ها نیز پخش شد، درحالی‌که تمامی واحد‌های گشتی نیز در جریان این موضوع قرار داشتند.روز چهارشنبه طی گزارشی که از طریق تماس با سامانه‌های پلیسی به عمل آمد، تیمی از ماموران عملیات کلانتری ۱۷۶ حسن‌آباد در جریان حضور متهم در مدرسه‌ای قرار گرفتند که سریعا وارد عمل شده و با حضور در این مدرسه متهم را دستگیر کردند.مدیر مدرسه که در محل حضور داشت، مدعی بود این زن با بهانه بازرسی از مدرسه به این‌جا آمده و از سرایدار مدرسه خواسته بود او را به مدرسه راه بدهد. خانم مدیر که به متهم مشکوک شده، ماجرا را به سامانه ۱۱۰ پلیسی اطلاع داده بود.با انتقال متهم به کلانتری، او صراحتا به ارتکاب ۲۵ سرقت اعتراف کرد و مدعی شد شگرد سرقتش را از زنی دیگر در زندان آموزش دیده است. او همچنین در اعترافاتش گفت که گوشی‌های سرقتی را به قیمت ۱۰۰ الی ۲۰۰‌هزار تومان در مولوی به فروش رسانده است.این متهم سابقه‌دار با ورود به مدارس استثنایی و معرفی خود به‌عنوان اولیای دانش‌آموزان یا بازرس آموزش‌وپرورش وارد مدرسه می‌شد و در فرصت مناسب به‌دست‌آمده از محل سرقت می‌کرد.سرهنگ کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: «متهم در بازجویی‌های پلیسی، انگیزه خود را بی‌پولی عنوان کرد، همچنین در بررسی‌های اولیه مشخص شد که خانواده این زن پس از اعتیادش وی را طرد کرده‌اند و همین مسأله موجب شده او برای کسب هزینه موادش به سرقت روی آورد.»

امدادرسانی آتش‌نشانان تهرانی به مردم سیل‌زده لرستان
شهروند| ۲۵ آتش‌نشان تهرانی برای امدادرسانی راهی مناطق سیل‌زده استان لرستان شدند.
سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اعلام خبر اعزام گروه واکنش سریع سازمان آتش‌نشانی تهران برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده لرستان درباره جزییات این خبر گفت: «25 نفر از آتش‌نشانان و نجاتگران این سازمان پیرو دستور شهردار تهران ظهر امروز عازم مناطق سیل‌زده استان لرستان شدند.»
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد:   «آتش‌نشانان تهرانی به همراه 14 دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش‌نشانی و دیگر تجهیزات شامل پمپ‌های کف‌کش، لوله‌های آبرسانی، پمپ‌های قوی آبکشی، موتورهای برق، چادر، پتو و وسایل حرارتی و روشنایی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند. ماموریت این گروه علاوه‌بر امدادرسانی به افراد سیل‌زده، تخلیه آب از اماکن و رفع آبگرفتگی معابر و... بود.»


تعداد بازدید :  248