شماره ۱۶۱۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
عددخبر

10 هزار تن میزان قاچاق سالانه دام  

قاچاق دام علت گرانی گوشت نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود ابهام کاهش تولید داخل گوشت دام، تا پایان پاییز ‌سال‌جاری واردات برخی نهاده‌ها و خوراک دامی مثل ذرت با رشد ۳۰‌درصدی مواجه شده است. همچنین به گزارش نیروی انتظامی، سالیانه نزدیک به 10‌هزار تن دام زنده از کشور قاچاق می‌شود که سهم یک‌درصدی آن نسبت به کل واردات و تولید داخل کشور نمی‌تواند عامل اصلی برهم‌خوردن تعادل در بازار باشد.

30 درصد ظرفیت پروازها خالی است

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: «این سازمان با ایرلاین‌ها یا آژانس‌های عرضه‌کننده بلیت‌های سیستمی به صورت چارتری برخورد انضباطی می‌کند.» مرتضی دهقان گفت: «درحال حاضر لود فاکتور (میانگین تعداد صندلی‌های پرشده هواپیما در پروازهای داخلی) ۷۰‌درصد است و ما ۳۰‌درصد مازاد ظرفیت داریم که نشان می‌دهد عرضه و تقاضای بلیت هواپیما به جز در ایام خاص، کاملا با یکدیگر همخوانی دارد. در تمام دنیا هم شرایط تقاضای سفر در ایام پیک‌ سال و احتمال گران‌شدن بلیت هواپیما وجود دارد.»

900 هزار واحد نیاز سالانه مردم ایران به مسکن
 
فرج‌الله رجبی، رئیس سازمان نظام مهندسی ایران با بیان این‌که سالانه نیازمند ساخت ۹۰۰‌هزار خانه هستیم، گفت: «رونق صنعت ساختمان و جذب سرمایه‌ها در این صنعت، ضمن تأمین این نیاز، زمینه اشتغال شمار زیادی از مهندسان را فراهم می‌کند.»  درحالی نیاز سالانه بازار مسکن چیزی حدود 900‌هزار تا یک‌میلیون واحد است که شمار ساخت‌وسازها به حدود یک‌سوم این میزان می‌رسد.


تعداد بازدید :  203