شماره ۱۶۱۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
بار دیگر تبریک تولد در برنامه «تو هدیه خدایی» در شبکه پویا حاشیه‌ساز شد
تبریک تولد آیت‌الله مصباح یزدی در برنامه کودک

روز گذشته ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف خبری دست به دست می‌شد که سوابق آن هم حواشی زیادی به دنبال داشت؛ ویدیو مربوط بود به شبکه پویا و برنامه‌ای با عنوان «تو هدیه خدایی». درواقع کلیپ کوتاهی که از این برنامه جداسازی شده و روی شبکه‌های اجتماعی بارگذاری شده بود، واکنش‌های مختلفی به همراه داشت و بسیاری از کانال‌ها و سایت‌های خبری آن را بازتاب داده بودند؛ انیمیشنی درباره آیت‌الله مصباح یزدی. ماجرا به برنامه‌ای برای خردسالان برمی‌گردد که در ماه گذشته هم خبرساز شد؛ بهمن ‌ماه در این برنامه شاهد تبریکی کودکانه و به شکل کارتونی برای خردسالان بودیم که تولد حبیب‌الله عسگر اولادی و  محسن قرائتی را یادآوری می‌کرد و تبریک می‌گفت. مهمترین انتقاد نسبت به این‌گونه تبریک‌ها این بود که چرا جای برخی چهره‌های دیگر برای یادآوری به کودکان در این برنامه خالی است و اصولا چه معیاری برای انتخاب وجود داشته است؟ حالا همین حاشیه‌ها دوباره با تولید و ساخت انیمیشنی درباره آیت‌الله مصباح یزدی تکرار شده است.
این‌بار، 4 دقیقه
انیمیشنی که برنامه «تو هدیه خدایی» ساخته، درباره آیت‌الله مصباح ‌یزدی و درنهایت یادآوری تولد او است که به 11 بهمن (پنجشنبه هفته گذشته) ‌برمی‌گردد. تفاوت این انیمیشن با دیگر پویانمایی‌های این برنامه درباره تبریک تولدها این است که ماه گذشته تبریک‌ها بسیار کوتاه بودند؛ در حالی‌ که انیمیشن ساخته‌شده برای آیت‌الله مصباح یزدی 4 دقیقه است. ضمن این‌که در پویانمایی‌های دیگر به لحاظ فنی کار چندانی انجام نشده بود اما انیمیشن آیت‌الله مصباح یزدی با جزییات بیشتری است. در این انیمیشن، خردسالی آیت‌الله مصباح یزدی روایت می‌شود و پس از آن می‌رسیم به ظلم رضاشاه؛ خفقانی که درنهایت باعث می‌شود آیت‌الله مصباح یزدی بخواهد حق مردم را بگیرد، به حوزه علمیه می‌رود و پس از شاگردی امام خمینی(ره) مسئولیت‌ خود را آغاز می‌کند. درنهایت هم گفته می‌شود: «امروز 11 بهمن، سالروز تولد آیت‌الله مصباح یزدی است».
برنامه مدیر شبکه چیست؟
ماه گذشته که انتقادات به روند این برنامه بالا گرفت، محمدرضا سرشار، مدیر شبکه پویا که قبلا هم بعضی از اظهارنظرهایش در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته بود، در کانال شخصی‌اش توضیح  داد و از فهرستی رونمایی کرد که نشان می‌داد شبکه پویا قرار است در دی ماه سالروز تولد چه کسانی را یادآوری کند. او نوشت: «برنامه تو هدیه خدایی یکی از برنامه‌های پرطرفدار کانال پویای شبکه کودک است که عکس و نام خردسالان را دریافت می‌کند و تولد آنها را تبریک می‌گوید. در بخشی از این برنامه، تولد یکی از بزرگان متولد آن روز تبریک گفته می‌شود. آیا می‌دانستید در دی ماه کدام یک از بزرگان تاریخ ایران و جهان به دنیا آمده‌اند که تولد آنها در برنامه «تو هدیه خدایی» تبریک گفته می‌شود؟» لیست سرشار نه‌تنها از حجم واکنش‌ها کم نکرد بلکه عاملی بود تا لیست بسیاری دیگر از افراد مشهور مانند رئیس‌جمهوری، محمدجواد ظریف و افرادی چون فردوسی و ابوریحان بیرونی هم که متولد دی ماه هستند، به میان بیاید و از چرایی تبریک‌نگفتن تولد این افراد پرسش شود.

 


تعداد بازدید :  638