شماره ۱۶۱۲ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
ماجرای حضور دوملیتی‌ها در تیم امید به دلال‌بازی ختم شد
عصیان کرانچار بازیکن دورگه نمی‌خواهم!

شهروند| چند هفته پیش بود که خبر حضور دو بازیکن دورگه در تمرینات تیم‌ملی امید حسابی سروصدا کرد؛ در آن مقطع مدیران تیم امید اعلام کردند که به تبعیت از تیم‌ملی بزرگسالان برای تقویت تیم دوم ایران در راه رسیدن به المپیک توکیو قصد دارند چند بازیکن ایرانی‌الاصل که در کشورهای دیگر توپ می‌زنند را به تیم‌ملی امید دعوت کنند تا با مهیاشدن شرایط بتوانند بازی کنند. حالا اما با گذشت حدود یک ماه از این ماجراها نه ‌تنها آن دو بازیکنی که به ایران آمدند و در تمرینات امید‌ی‌ها حضور یافتند، دیپورت شده‌اند که اخبار حضور سایر دورگه‌ها در ایران هم یکی یکی تکذیب می‌شود. اما دلیل این موضوع چیست؟
دو بازیکنی که تأیید نشدند
حدود یک‌ماه پیش زلاتکو کرانچار در لیست بازیکنانی که به تیم امید دعوت کرد، نام دو بازیکن ناشناخته را هم قرار داد: آرش شرقی و عرفان اردستانی. آرش شرقی، دروازه‌بان ایرانی و 18 ساله‌ای است که گفته می‌شد در تیم گالاتاسرای ترکیه توپ می‌زند و اردستانی که یکی، دو بار نامش برای تیم‌ملی بزرگسالان هم مطرح شده بود، در فوتبال آمریکا حضور دارد. اردستانی در عضویت تیم اورنج کانتی آمریکا است که مالکان ایرانی دارد و در لس‌آنجلس فعالیت می‌کند. از این رو کرانچار آنها را دعوت کرد تا در تمرینات سبک بازی‌شان را ببیند؛ در پایان اردو اما کرانچار آنها را نپسندید و به کشورهای ترکیه و‌ آمریکا برگشتند. بعد از این اتفاق بود که نام‌های متعدد دیگری برای حضور در تیم امید مطرح شد و رزومه بازیکنان دورگه‌ای که از نظر سنی شرایط حضور در امیدها را داشتند، در اختیار کرانچار قرار گرفت.
عصیان کرانچار!
سرمربی کروات تیم امید که خودش از حضور بازیکنان دوملیتی در تیم‌ملی ایران استقبال کرده بود، از جایی به بعد نظرش درباره این نفرات کاملا تغییر کرد. نخستین موردی که باعث عصبانیت کرانچار بود، به آرش شرقی برمی‌گشت؛ دروازه‌بانی که گفته می‌شد در تیم گالاتاسرای ترکیه توپ می‌زند اما بعدها مشخص شد که او اصلا قراردادی با تیم ترکیه‌ای ندارد و فقط در صورتی می‌تواند قرارداد ببندد که در تیم‌ملی امید ایران بازی کرده باشد. همچنین عرفان اردستانی هم کیفیت فنی لازم را نداشت تا کرانچار قید آنها را بزند. در ادامه نفرات دیگری به سرمربی تیم امید معرفی شدند. در رزومه این بازیکنان دوملیتی که به دست کرانچار رسیده، به نظر می‌رسید بازیکنان مذکور نفرات قابل اعتمادی هستند اما وقتی مسئولان تیم امید به بررسی شرایط نفرات معرفی‌شده پرداختند، متوجه شدند که درباره تقریبا همه آنها رزومه‌ با سابقه بازی‌شان متفاوت است؛ یعنی به نوعی برای حضورشان در تیم امید سندسازی شده بود. وقتی درخواست‌ها از کرانچار از سوی برخی واسطه‌ها زیاد شد هم این مربی تصمیم گرفت روی بازیکنان دورگه‌ برای تیم امید خط قرمز بکشد و با همین نفرات فعلی کارش را ادامه دهد.
دورگه‌ها از تیم‌ملی به دنبال رزومه بودند!
در کشورهای صاحب فوتبال وقتی یک بازیکن خارجی می‌خواهد قراردادی را با باشگاهی امضا کند، حضور در لیست تیم‌های ملی کشور خودش بسیار اهمیت دارد. از این رو گفته می‌شود چند نفر که واسطه معرفی دورگه‌ها به تیم امید بودند، سعی داشتند در این ماجرا برای بازیکنان مورد نظر با حضور در تیم‌ملی امید ایران رزومه ملی‌پوش‌بودن جمع کنند و راحت‌تر بتوانند قرارداد آنها را در خارج از کشور به امضا برسانند. اتفاقی عجیب که خوشبختانه مسئولان تیم امید خیلی زود متوجه آن شدند و جلوی حضور چنین بازیکنانی را گرفتند. در این شرایط هم کرانچار سعی دارد با بازیکنان حاضر در لیگ ایران کارش را جلو ببرد و تیمش را برای حضور در المپیک توکیو آماده کند.


تعداد بازدید :  372