شماره ۱۶۱۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
زنبیل

چرا طلا گران شد؟
ایسنا| رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام کرد که در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا و سکه روند افزایشی و رو به رشدی را تجربه کردند که ناشی از نوسانات نرخ ارز و اونس جهانی طلاست. ابراهیم محمد ولی در این‌باره گفت: «در هفته‌ای که گذشت افزایش قیمت در بازار سکه و طلا مشاهده شد که باعث رکود در بازار مصنوعات طلا و جواهر، کاهش قدرت تصمیم‌گیری و خرید در بین مردم و فعالان بازار شده است که به نفع هیچ‌کسی نیست و امیدواریم وضع بازار بهتر و نوسانات کنترل شود. البته هر اونس طلا در بازار جهانی نیز در هفته‌ای که گذشت روند پرنوسانی را تجربه کرد.

خریداران چند خودرو باید مالیات بدهند
تسنیم|  بر اساس سازوکاری که در دست اجراست، وزارت امور اقتصادی و دارایی به ماجرای تحویل خودروهای معوق خودروسازان ورود و از کسانی که با هدف فروش و کسب درآمد در فروش اینترنتی خودروسازان شرکت کرده‌اند، مالیات می‌گیرد. یک مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی در این‌باره گفته اجرای ماده 4 آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در تحویل خودروهای ثبت‌نامی به مردم با قیمت‌های گذشته باعث می‌شود خریداران به دلیل تفاوت قیمت خودروهای ثبت نامی و بازار آزاد، سود قابل توجهی را کسب کنند؛ به همین دلیل قرار است طبق توافق‌ بین وزارت امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت، مشخصات و کدملی خریدارانی که در طرح‌های پیش‌فروش شهریور تا دی ماه خودروسازان شرکت کرده‌اند، از سوی وزارت صمت در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار ‌گیرد تا بر اساس آن خریدارانی که بیش از یک دستگاه خودرو خریداری کرده‌اند، مشمول پرداخت مالیات از محل کسب درآمد از این محل شوند.

دلیل گرانی پرتقال
مهر| رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از افزایش قیمت پرتقال و خیار در بازار میوه خبر داد و گفت که ذخیره‌سازی میوه برای شب عید دلیل افزایش قیمت پرتقال است. اسدالله کارگر از افزایش قیمت پرتقال شمال و خیار در بازار نسبت به هفته گذشته خبر داد  و گفت: «هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم پرتقال شمال در میدان مرکزی میوه و تره‌بار بین ٢ تا ٣ هزار تومان و قیمت نوع ممتاز آن کیلویی ٤ هزار تومان است. معمولا هر ‌سال با آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عید شاهد ایجاد چنین تکانه‌های قیمتی در بازار هستیم؛ چون باغداران می‌بینند که تقاضا زیاد شده به همین دلیل قیمت‌ها را مقداری بالا می‌برند.» رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به افزایش قیمت ١٠٠٠ تا ١٢٠٠ تومانی گفت: «هر کیلوگرم خیار نیز در فصول سرد افزایش پیدا می‎کند و معمولا عرضه خیار در این فصل کم و تأمین نیاز بازار، وابسته به محصولات گلخانه‌ای است.» کارگر قیمت هر کیلوگرم خیار رسمی را بین  ٢٥٠٠ تا ٣٥٠٠ تومان و نرخ نوع ممتاز آن را ٥٠٠٠ تومان اعلام کرد و گفت: «قیمت هر کیلوگرم خیار گلخانه نیز بین ٢٥٠٠ تا 4000  تومان و نرخ نوع ممتاز آن ٥٠٠٠ تومان است.»


تعداد بازدید :  161