شماره ۱۶۱۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
‏ چطورپای دانشگاه‌آزاد در ایران باز شد؟

‎ ‎روز 31 ارديبهشت ماه‌سال 1361 آيت ا...‌هاشمي رفسنجاني در خطبه نماز جمعه تهران براي نخستين ‏بار ازطرحي به نام دانشگاه آزاد اسلامي سخن گفت. در این راستا گزیده‌ای از بیانات آیت‌الله‌هاشمی ‏رفسنجانی رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی را در زیر می‌خوانید:
  ‎ امام‌خمینی‌(ره) با کمک یک‌میلیون تومانی خود در زمانی که همه‌چیز دولتی شده بود و چیزی دست ‏مردم نبود، به راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی کمک کرد. در ابتدا دانشگاه آزاد اسلامی با ساختمان‌های ‏کوچک آغاز به کار ‌کرد و درنهایت آنها را توسعه ‌داد‎.
   در آن زمان مشکل این بود که نیروهای انقلابی دوآتشه کار غیردولتی و خصوصی را تحمل نمی‌کردند ‏و می‌گفتند همه کارها باید دولتی باشد. گفتند باید امام(ره) اجازه دهد. ما به خدمت امام(ره) رفتیم، آمار ‏دادیم و گفتیم که این کمبودها را داریم و این‌ چیزها هم نیاز داریم. ایشان که خیلی از ما هوشیارتر بود ‏فوری قبول کردند و حتی حرف ما نیمه‌تمام ماند. من گفتم که نمی‌گذارند این کار انجام شود، ایشان گفتند ‏آن با من. من گفتم حتی پول برای شروع کار نداریم که یک اتاق اجاره کنیم که امام(ره) یک‌میلیون ‏تومان پول دادند تا کار پیش برود. کار را شروع کردیم و من هم در نماز جمعه توضیحی در این‌ رابطه ‏دادم‎.‎


تعداد بازدید :  204