شماره ۱۶۱۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
چه شد که پس از ۷۲۰ قسمت، رامبد جوان به طلاق خندوانه راضی شد؟ سرنوشت محبوب‌ترین و پرطرفدارترین برنامه تلویزیون چه می‌شود؟
بریم نیایم...

سحاب شکیبا| ساعت ۲ نیمه‌شب شنبه، با همین ۴۴ کلمه بمب بزرگ ترکید:   «سلام به همتون. حدود ۷۲۰ قسمت خندوانه ساختیم و پخش کردیم. ما سعی کردیم شادتون کنیم و در کنار این مهم، تا تونستیم کارای مهم و باحال با شما انجام دادیم. ایشالا بعد از عید دیگه در خدمتتون نخواهیم بود. سلامت و پایدار باشید.» حساب ‌کاربری رامبد جوان با ۷‌میلیون و 700هزار دنبال‌کننده، پرطرفدارترین پیج فارسی‌زبان در اینستاگرام است، هر پست این پیج به‌طور میانگین 2هزار کامنت دارد، ولی از نیمه‌شب دیروز تاکنون، نزدیک به 20‌هزار کامنت برای جوان نوشته شده و همه‌اش بی‌پاسخ مانده است. اکثر قریب ‌به اتفاق نظرهای مردمی، پرسیدن از چرایی این تصمیم و فغان از نبود خندوانه و جناب‌خان است. چیزی که غیر از مردم و مخاطبان گسترده خندوانه، برای تلویزیون لاغر و کم‌جذاب ما هم یک بمب عظیم خبری محسوب می‌شود.
این روزها سر رامبد جوان برای اکران «طلا» در جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر حسابی شلوغ است؛ فیلمی به تهیه‌کنندگی مشترک او و بازی همسرش نگار جواهریان و کارگردانی پرویز شهبازیِ پرآوازه. با این همه، موبایل او از صبح دیروز پاسخگوی هیچ تماسی نیست. همکاران خندوانه‌ای همانند مردم شوکه شده‌اند و از علت این تصمیم بی‌خبرند. تیمی که از شهریور امسال و پایان ضبط همین فصل خندوانه (شامل مسابقه ادابازی و میهمانان در سه ‌شب آخر هفته)، دیگر جلسه و دورهمی نداشته‌اند و خود را آماده می‌کردند تا با پایان این فصل، برای فصل جدید در‌ سال ۹۸ نقشه بکشند. به گواه تماس‌هایی که با عوامل پشت‌صحنه خندوانه گرفتیم، هیچ حرفی از پایان همکاری مطرح نبوده و اعلام این تصمیم همه را شگفت‌زده کرده است.
اما سیدعلی احمدی، تهیه‌کننده خندوانه نیز برخلاف همیشه به تماس‌های مکرر تلفن همراهش پاسخ نداد. غزاله شاه‌محمدی، دستیار تهیه‌کننده هم در پاسخ به سوالات ما فقط تکرار کرد:   «ما هیچ توضیحی در این زمینه نداریم.» اصرارها برای یافتن چرایی این تصمیم و شایعه اختلافات و سرانجام این برنامه باز هم با همین پاسخ یک جمله‌ای مواجه شد که «حتی اگر با آقای احمدی هم صحبت کنید، ‌همین را خواهند گفت که ما هیچ توضیحی نداریم بدهیم.» آن‌چه مشخص است، موج نگرانی و ابهامی است که در بین مخاطبان پرطرفدارترین و محبوب‌ترین برنامه حال حاضر تلویزیون ایجاد شده و هیچ‌کس هم پاسخی برای آن ندارد.
از ما نشنیده بگیرید، ولی پیش از این شایعه شده بود که احمدی، تهیه‌کننده مورد اعتماد صداوسیما و رامبد جوان، کاندیدای جدی مدیریت یکی از شبکه‌های تلویزیونی شده است و رامبد جوان از این جابه‌جایی خرسند نیست، ولی پیگیری‌های ما نشان داد که با مخالفت احمدی، این انتصاب ملغی شده و جای همه مدیران کنونی تلویزیون (اعم از بازنشسته یا جوان) محکم است. شایعه‌ها درباره مشکلات خانوادگی یا مالی هم شوخی‌ای بیش نیست و از همه مهمتر،‌ خود صداوسیما هم با تغییراتی مایل به ادامه تولید این برنامه محبوب و پولساز است، اما این‌که چه اتفاقی افتاده که منجر به تصمیم نیمه‌شبانه جوان شده، از آن سوال‌هایی است که فعلا هیچ‌کس نمی‌داند. آیا شایعه تغییر تهیه‌کننده باعث بروز این تصمیم و اعلام عمومی آن توسط رامبد شده است؟ آیا پای یک شوخی و غافلگیری تلخ در میان است؟ آیا این یک تاکتیک رامبد جوانی است برای دریافت بودجه و امتیازات بیشتر یا مقابله با خواسته مدیران بالادستی؟
هرچه باشد، خندوانه تا پایان ‌سال قسمت‌های ضبط‌شده‌اش در شهریور را روی آنتن می‌فرستد و سرنوشت قهرمان این دوره ادابازی هم مشخص می‌شود، رامبد جوان هنگام پخش فیلمش در سینمای رسانه‌ها در جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر به حرف خواهد آمد و شاید به این همه پرسش، پاسخ قانع‌کننده‌ای دهد‌، اما آن‌چه قطعی است این‌که مدیران تلویزیون این دو روز دل‌نگران‌تر از مخاطبان خندوانه‌اند. چرا؟ چون هیچ آدم عاقلی گنج بی‌نهایتش را به این راحتی از دست نخواهد داد...

دیدگاه‌های دیگران

ن
نیازی |
مخالف 1 - 0 موافق
از رفتنش واقعا خوشحالم. امیدوارم خندوانه برود و دیگر برنگردد.

تعداد بازدید :  363