شماره ۱۶۱۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
جشنواره فیلم فجر از نگاه دانشمند ایرانی

آقای فراستی خجالت بکش!  | حسام حیدری|  جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر درحالی در جریان است که آقای فراستی گندش را درآورده و در کمتر از چهار روز از دو تا فیلم خوشش آمده که واقعا مایه تاسف است. کجاست آن فراستی همیشگی که تا صاحب فیلم را فحش‌کش نمی‌کرد، بی‌خیال نمی‌شد؟ چرا حالا آن‌قدر سوسول شده که زرت و زرت هر فیلمی می‌بیند خوشش می‌آید و ازش تعریف می‌کند؟ واقعا که حرمت‌ها از بین رفته. پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده آقای فراستی را ببینیم که عکس از سالن سینما استوری کند و زیرش بنویسد: «یک روز خوب با یه فیلم خوب. استایلیست: بهروز افخمی. میکاپ از خودم.»
این لوس‌بازی‌ها متاسفانه در سایر بخش‌های جشنواره هم تسری پیدا کرده و به جز روز اول که شاهد یک دعوای شفاهی بین پولاد کیمیایی و عوامل فیلم تختی بر سر زمان پخش فیلم‌هایشان بودیم، دیگر هیچ دعوای خاصی مخابره نشده، حتی اهالی رسانه و منتقدان هم خیلی مهربان و مودب شده‌اند و دیگر سر فیلم‌ها بلندبلند نمی‌خندند و هو نمی‌کنند. ترک کردن سالن سینما هم خیلی اتفاق نیفتاده و این نشان می‌دهد که جشنواره بشدت لوس و بی‌مزه‌ای در جریان است. امیدواریم حداقل در اختتامیه چند تا عامل بیرونی به نظر داورها جهت‌دهی کنند تا یک دعوای اساسی را
شاهد باشیم.
تم برگزیده امسال جشنواره هم تم خیانت است که گویا در همه فیلم‌ها دیده می‌شود. سیگار و مواد هم کم‌وبیش تو همه فیلم‌ها هست. امیدواریم در مورد بی‌پولی مردم و نرخ دلار و گرانی و اینجور چیزها هم فیلم‌هایی ببینیم.


تعداد بازدید :  246